Talán a legfontosabb adat, hogy kis mértékben ugyan, de csökkent a balesetek száma. Tavaly az év első 11 hónapjában 0,38 százalékkal kevesebb személysérüléses eset adott munkát a rendőröknek, s különösen fontos, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma két százalékkal, míg a súlyos sérülésesekkel járó ütközések mennyisége 1,73 százalékkal csökkent. A fokozott ellenőrzés hatására az ittas elkövetők száma is visszaszorult, a 2013-as adatokhoz viszonyítva csaknem nyolc százalékkal.
Motorosok rendszámmal és anélkül
A hivatalos közlemény csak annyit tartalmazott, hogy a motorral hajtott kétkerekűek 27 százalékkal kevesebb incidensben voltak érintettek okozóként, mint a kerékpárosok, azonban a számokat tovább boncolgatva gyorsan kiderült, hogy a nagymotorok aránya ezen belül örvendetesen alacsony.
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy nagyjából minden ötödik személysérüléses balesetet a jogosítványra nem kötelezett résztvevők - gyalogosok és kerékpárosok - okoztak, szám szerint ez 2610 esetet jelent. A segédmotorosok miatt 721 alkalommal riasztották a helyszínelőket, míg az itthon futó 160-170 ezer rendszámos motor tulajdonosai mindössze négy százalékot (!) tesznek ki a teljes mennyiségből, 586 incidenssel.