Közzétette a rendőrség a 2018. január és november között történt közúti balesetek statisztikáit, melyekből tisztán látszik, hogy több munkája volt a helyszínelőknek, mint egy évvel korábban, de az arányok és a főbb számok szinte változatlanok. Kezdjük is rögtön a motorosokkal, akik 11 hónap alatt 653 személysérüléssel járó közúti balesetet okoztak, ami jelentős növekedés a 2017-es adatokkal szemben, ugyanis akkor egész évben mindössze 599 incidest jegyeztek fel.

baleseti-statisztika-motorkerekpar-2018-20704
Miként azt megszokhattuk, a megyéket és fővárosunkat elemző statisztika alapján Budapesten történt a legtöbb motorbaleset tavaly (motorkerékpár: 129, smkp: 119), míg Vas megye volt a sereghajtó - itt csupán nyolc alkalommal okoztak balesetet nagymotorosok. Az arányok 2018-ban sem változtak: továbbra is az összes közúti baleset 4-4 százalékáért felelősek a motorosok és a robogósok

Szerencsére akad jó hír is, mégpedig a robogósok, segédmotorosok kategóriája, tudniillik ők egy évtizeddel ezelőtt még egyfajta fekete bárányként szerepeltek a baleseti statisztikákban, de az utóbbi években sokat változott a helyzet. Nemrég már arról szóltak a hírek, hogy végre kevesebb galibát okoztak, mint a nagymotorosok, és igaz volt ez tavaly is - összesen 622 alkalommal adtak munkát a helyszínelőknek. Mielőtt pálcát törnénk a bukósisakosok felett, érdemes hozzátenni, hogy évente hozzávetőleg tízezerrel nő a nagymotorok mennyisége hazánkban, a rekordszintű benzinfogyasztás pedig arra utal, hogy a megtett kilométerek száma is nőtt. Akárhogy is, a számokat látva van még bőven teendő, ami az alapvető képzést és a vezetéstechnikai tréningeket illeti, de a fejlődés így is tagadhatatlan. Tíz éve még szezononként 830-870 ütközésért feleltek a motorosok, napjainkban pedig ez a szám - a lényegesen több nagymotor dacára is - 600-650-re csökkent.