Sajnos az összes, személyi sérüléssel járó balesetet tekintve már nem állunk ilyen jól, hiszen hússzal több esetet regisztráltak, mint 2010 első negyedében. A motorosok mindössze 132 alkalommal voltak vétkesek, és ebben már a segédmotoros kerékpárok is benne vannak, vagyis a nagymotorok vezetői elenyésző számban okoztak sérüléssel járó incidenst.
"Persze, hiszen tél volt!" - hallhatjuk az ellenvetést, de a helyzet korántsem ennyire egyszerű. Ha megnézzük a nyári időszak adatait, akkor gyorsan kiderül, hogy az "ámokfutó motorosok" bizony a legutolsó helyen tartózkodnak a baleseti statisztikákban, legalább is ami a vétkes járművezetők nyilvántartását illeti.
Újdonság, hogy eddig a rendszámköteles kétkerekűek és a segédmotoros kerékpárok egy kategóriában voltak, pedig elég, ha csak az ittas vezetések számát vizsgáljuk, hogy komoly indokot találjunk a két alapvetően eltérő járműcsoport elkülönítésére. Íme az ORFK hivatalos statisztikája: a motorokban - és kedvelt motoros célpontokban - bővelkedő Mecsek és környéke mindössze tizenöt esetet jegyez az év első kilenc hónapjában, míg ugyanitt a kerékpárosok harmincegy, a gyalogosok pedig huszonnégy személyi sérüléssel járó közlekedési baleset kiváltásában voltak felelősek.
Persze a kedvező számok nem jogosítanak fel bennünket arra, hogy büszkélkedjünk az eredménnyel, inkább legyen egyfajta legyőzendő cél ez, hogy a 2011-es szezon végén még kisebb érték álljon a rendszámos kétkerekűek kategóriája mellett. Ahogy a régi közlekedésbiztonsági sorozat címe is mondja: Közlekedj okosan! - hiszen sok cél van, mit el szeretnénk érni motorosként (például a biztonságosabb védőkorlátok kihelyezése), és ehhez jól fog jönni az érettségünket bizonyító kedvező statisztika.