„Békeidőben” kimondottan jó hír lenne, hogy ilyen eredményeket értek el az öreg kontinens forgalmazói - jó eséllyel a motorozás újabb virágkoráról szólnának a hírek. Márpedig nem lenne eltúlzott hurráoptimizmus, hiszen a tavalyi évtizedes rekordhoz viszonyítva is elképesztő mértékben nőtt az új nagymotorok forgalma a legfontosabb piacokon. Spanyolországban havonta bő háromezerrel több gép fogyott 2019-hez viszonyítva, Franciaországban a havi négyezret közelíti a többlet, míg Olaszországban - a kezdődő járvány és korlátozások dacára - 36 489 motort vettek februárban, ami 9,8%-kal több, mint a tavalyi mennyiség.

az-olasz-francia-es-spanyol-motorpiac-24937
Csak ez a három állam 15-20 ezer darabbal múlta felül 2019-es számokat az év első két hónapjában. A kibontakozó vészhelyzet dacára igen erős volt a forgalom az olasz, spanyol és francia kereskedésekben

Természetesen most jön a feketeleves, elvégre az olasz kereskedők gyakorlatilag zárva vannak, de már most úgy tűnik, hogy hatalmas segítséget kaphatnak a kormányzattól. Jelenleg úgy számolnak, hogy május közepére újra teljes kapacitással üzemelnek a boltok, és a modellek szerint augusztusra érheti el a bevételük az eredetileg tervezettet. Ez 25-30%-os forgalomkieséssel járhat éves szinten, ezért a talján döntéshozók máris azon dolgoznak, hogy 2021-ben mentőövet nyújtsanak a gyáraknak és forgalmazóknak, egyszersmind elérjék az idei rekordévre tervezett mennyiséget.

az-olasz-francia-es-spanyol-motorpiac-24941
Franciaországban 40 463, Olaszban 36 489, Spanyolországban pedig 29 187 motorkerékpárt adtak el februárban, azaz 9-12%-kal többet, mint egy éve

Ez már csak azért sem földtől elrugaszkodott ötlet, mert pont az igázásra ajánlott autók drágulhatnak az Unió környezetvédelmi bírságai miatt (95 g/km), a tömegközlekedés pedig egyfajta mumussá válhat a járvány során, ezért jó eséllyel sokan idegenkednek majd tőle a vészhelyzet lecsengése után is. Ez előrevetíti a megfizethető, A1-es és A2-es motorok előretörését, az olasz kormány pedig várhatóan mélyen zsebbe nyúl, hogy talpra állítsa a motorgyártás talján bástyáit és - áttételesen - kiszolgálja a vásárlókat.