„Békeidőben” kimondottan jó hír lenne, hogy ilyen eredményeket értek el az öreg kontinens forgalmazói - jó eséllyel a motorozás újabb virágkoráról szólnának a hírek. Márpedig nem lenne eltúlzott hurráoptimizmus, hiszen a tavalyi évtizedes rekordhoz viszonyítva is elképesztő mértékben nőtt az új nagymotorok forgalma a legfontosabb piacokon. Spanyolországban havonta bő háromezerrel több gép fogyott 2019-hez viszonyítva, Franciaországban a havi négyezret közelíti a többlet, míg Olaszországban - a kezdődő járvány és korlátozások dacára - 36 489 motort vettek februárban, ami 9,8%-kal több, mint a tavalyi mennyiség.
Természetesen most jön a feketeleves, elvégre az olasz kereskedők gyakorlatilag zárva vannak, de már most úgy tűnik, hogy hatalmas segítséget kaphatnak a kormányzattól. Jelenleg úgy számolnak, hogy május közepére újra teljes kapacitással üzemelnek a boltok, és a modellek szerint augusztusra érheti el a bevételük az eredetileg tervezettet. Ez 25-30%-os forgalomkieséssel járhat éves szinten, ezért a talján döntéshozók máris azon dolgoznak, hogy 2021-ben mentőövet nyújtsanak a gyáraknak és forgalmazóknak, egyszersmind elérjék az idei rekordévre tervezett mennyiséget.
Ez már csak azért sem földtől elrugaszkodott ötlet, mert pont az igázásra ajánlott autók drágulhatnak az Unió környezetvédelmi bírságai miatt (95 g/km), a tömegközlekedés pedig egyfajta mumussá válhat a járvány során, ezért jó eséllyel sokan idegenkednek majd tőle a vészhelyzet lecsengése után is. Ez előrevetíti a megfizethető, A1-es és A2-es motorok előretörését, az olasz kormány pedig várhatóan mélyen zsebbe nyúl, hogy talpra állítsa a motorgyártás talján bástyáit és - áttételesen - kiszolgálja a vásárlókat.