A 18 gyártót és 20 iparági szövetséget képviselő ACEM tagjai aggódnak amiatt, hogy a motorosokat igazságtalanul emelik ki a zajszennyezés kapcsán, holott az autók között is akadnak „hangerőbajnokok”. Álláspontjuk szerint a motorkerékpárok zajterhelés szempontjából nem károsabbak, mint számos négykerekű, és egyébként is az utakon futó gépek többsége gyári állapotú, így inkább a szabálytalanul átalakított, valóban üvöltő vasakat kellene kiszűrni a törvénytisztelő többség vegzálása helyett. Éppen ezért az ACEM is támogatja a zajszintet mérő eszközök telepítését, amivel a motorjukat átalakító kisebbség tagjait nyakon csípnék, és végre nem a szabályosan közlekedő többséget sújtanák azzal, hogy kitiltják őket a látványutakról.
Közleményükben rámutattak, hogy az Euro4-es és Euro5-ös motorkerékpárok eleve 75-80 dB-es átlagos zajszintet produkálnak, vagyis a többséggel aligha lehet baja a zajos járművekre panaszkodóknak. Mindezt szem előtt tartva az ACEM álláspontja az, hogy nem lehet a tiltások célpontja a több millió, szabályosan közlekedő európai motoros és főleg nem okolható a gyártó, mert egy teljesen szabályos járművet adott el a vevőknek.
Röviden úgy összegezték, hogy ha megfelelő helyen és módon helyezik el a hangnyomásmérőket, az segíthet kiszűrni a renitenseket, a motorosok pedig végre újra behajthatnak a kedvelt osztrák és német hágókra.