2020 óta több mint kétszáz kilométerrel nőtt a hazai gyorsforgalmi utak hossza, és ma már megközelíti az 1900 kilométert. A bővülés dacára az útdíjak csak kismértékben emelkednek, egészen pontosan az infláció mértékével, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a motorosok – továbbra is kedvezményes – matricáival nagyjából napi száz forintért használhatjuk az autóutakat, autópályákat.
Így változnak az autópálya-matricák árai
Az ötszázalékos emelés után a tíznaposért 1600 forintot kell csengetnünk, míg a havi is csak 2730-ba kerül. Sajnos továbbra sem lesz kedvezményes, megyei matrica a motorosoknak, viszont a „jóárasított” havi tulajdonképpen kiváltja a korlátlan, éves útdíjat, hiszen ebből évi 8-9-et vásárolva is nagyjából feleannyit kell fizetnünk, mint az autósoknak.
Nem köztudott, ezért érdemes újra átvennünk, hogy miként mentesülhetsz a büntetés kifizetése alól, ha matrica nélkül használtad valamelyik autópályát. Egyrészt felhajtás után egy órád van, hogy pótold ezt a hiányosságot, és akkor garantáltan nem jön bírság.
Mi több, a legutóbbi módosítással komoly gesztust tettek az autósoknak, motorosoknak, ugyanis lehetőséget adtak a matrica utólagos megvásárlására a büntetés postázása után is.
Ha kipostázták a bírságot, csak annyit kell tenned, hogy 75 napon belül veszel egy országos, éves matricát, és ezt e-mailben vagy személyesen jelzed a társaságnak. Ezzel mentesülsz a pótdíj befizetése alól, sőt – miként írják – ekkor visszavonják az első jogosulatlan úthasználat és a matricavásárlás között keletkezett összes pótdíjat.
Vagyis ha csekket kapsz a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-től, ne rohanj rögtön a postára, mert elképzelhető – főleg az év első felében –, hogy jobban jársz egy éves útdíj vásárlásával.