Többek között csak intelligens sebességszabályozóval felszerelt kocsik állhatnak forgalomba három év múlva, melyek automatikus lassítanak a sebességkorlátozó táblák előtt, emellett bővül a tolatásbiztonságot növelő kamerák, érzékelőke köre is, mi több, előírják a figyelem lankadásakor bekapcsoló riasztórendszert is. Ez utóbbi hathatós segítség lehet a figyelmetlenségből származó balesetek megelőzésére, hiszen „rászól” a vezetőre, ha az nem az útra néz, mert például a telefont nyomkodja vezetés közben.

automatikus-veszfekrendszer-az-autokban-21481
2022-től tömegével elterjedhetnek az önmaguktól lassító, a vezető éberségét figyelő, no meg a sérülékeny bringásokra és motorosokra vigyázó személyautók. A automatikus sebességszabályozó és a folyamatos adatrögzítő - az előzetes tervekkel ellentétben - csak a négykerekűekben lesz kötelező, a motorok egyelőre haladékot kapnak

Emellett a személyautók és furgonok csak vészfékező rendszerrel, sávtartás-segítővel, valamint a balesetek adatait rögzítő fekedobozzal kerülhetnek forgalomba. Utóbbi nagyban megkönnyíti majd az ütközések utáni helyszínelést, mivel rögzíti a haladási sebességet és a sofőr manővereit is, így egyértelműen megállapítható lesz, ha a vezető hibázott a balesetben. Szintén a vétlen félkén elszenvedett motorbalesetek felszámolásában segíthet a teherautókra és buszokra felkerülő holttérfigyelő rendszer, mely figyelmezteti a sofőrt, ha irányváltás közben elsodorná az általa nem látott bringást vagy motorost. A döntéshozók úgy saccolják, hogy 15 év alatt 160-170 ezer balesetet előzhetnek meg a hasznos vezetéssegítő rendszerek beépítésével, összességében pedig azt szeretnék elérni, hogy harminc év alatt gyakorlatilag nullára csökkentsék a halálos kimenetelű közúti balesetek számát.