Bár a technikai sportok hazánkban is nagy népszerűségnek örvendenek és a legnézettebb sportágak közé tartoznak, nagy meglepetésünkre mégis tülekedés és sorban állás nélkül jutottunk be a vásárváros F pavilonjában helyet kapott eseményre. Az elmúlt évek expóitól eltérően most a kisebb, 2200 négyzetméter alapterületű épület is elegendő volt a közel húsz kiállító standjainak, de az itt felsorakoztatott majd’ hetven versenymotor és négykerekű látványa így is ugyanazt a hangulatot kölcsönözte a nyolcezer látogatónak, mint amit az elmúlt szezonokban tapasztalhattak.
A kínálat most is inkább színes, mintsem széles volt, a nemzetközi porondon szereplő kétkerekű csapatok közül a H-Moto Team, a Talmácsi Racing és a Schmidt Racing képviseltette magát, valamint a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakiskola, akik MAMI Kupa versenysorozatával tették izgalmassá a nyári hétvégéket. Ráadásként olyan illusztris vendégekkel is találkozhattak a szerencsés látogatók, mint Bessenyei Péter műrepülő világbajnok vagy Kiss Norbert kamionversenyző, aki címét megvédve nyerte az FIA Kamion Európa-bajnokság idei szezonját. Természetesen a négykerekű csapatok sem hiányoztak a palettáról, hiszen Michelisz Norbert versenyautója mellett raliautókat, driftautókat, formula egyes versenygépeket, sőt Norbi kamionját is megcsodálhattuk.
A kétkerekű versenygépek különböző kategóriákban voltak jelen, hiszen a gyorsasági motorok mellett krossz és tereprali vasakkal is találkozhattunk. Testközelből vehettük szemügyre Juhász Dávid Honda CBR-jét, Szőke Márk Suzukiját, Kovács Niki Yamaháját és Horváth Lajos KTM Rally versenygépét, valamint a MAMI standján kiállított, lassacskán veteránnak számító műremekeket.
Mikrofonvégre kaptuk Lévai Károlyt, a MAMI igazgatóját, aki a jövő évi tervekről mesélt nekünk: „A MAMI Kupa és az Oldtimer Országos bajnokság folytatódik, ugyanúgy hat futamot tervezünk jövőre is, mint az elmúlt hét évben. A géposztályok némileg módosulhatnak, de ezek inkább csak finomítások, mintsem radikális változások, valamint terveink között szerepel, hogy a Youngtimer 600 kategóriát, amit az utolsó futamon elindítottunk, az egész szezonban működtetjük. Tavaly az Euroringen egy bemutató keretein belül az utcai motorosoknak is lehetőségük volt megismerkedni a pályamotorozás rejtelmeivel, megtudhatták, hogy miből áll az, hogyha valaki pályán szeretne motorozni, milyen mentális és műszaki felkészülésre van szükség. Ezt a következő idényben a bajnokság helyszínein ingyenesen szeretnénk a streetriderek figyelmébe ajánlani, azzal a céllal, hogy akik eddig nem mertek felmenni a pályára, segítséget kapjanak az elindulásnál, illetve a közúti száguldozások helyett a biztonságos pályamotorozáshoz szoktassák az embereket.Mindemellett az oktatás keretei is kibővülnek, ugyanis a győri Széchenyi István egyetemmel közösen tervezzük egy speciális, versenymérnöki képzés beindítását, mely nagy valószínűséggel szeptemberben veszi kezdetét. Magasabb szintű telemetriát, elektronikát és gépészeti ismereteket sajátíthatnak el a tanulók, így versenykörülmények között is tudnak idomulni az adott pályához és a körülményekhez.”
A száguldás mellett a biztonság is helyet kapott a rendezvényen, hiszen a Hungaroring Motoros Akadémia standján instruktorok hívták fel a látogatók figyelmét az autós és motoros vezetéstechnikai képzések kiemelt jelentőségére.
Sikerült néhány szót váltanunk a H-Moto Team csapatfőnökével, Kelemen Krisztiánnal, aki szintén a 2016-os tervekről beszélt: „Győrfi Alen az Alpok Adria versenysorozaton indul majd Superstock 600 kategóriában, míg Kovács Bálint jelen állás szerint a Supersport 600 mezőnyében rajtol. A másik nem képviseletében Kis Viktória az European Junior Cup női kategóriájában méretteti meg magát, Csányi Gergő pedig Superstock 600-ban vagy szintén az EJC-ben indul majd. Jelenleg ezzel a négy versenyzővel számolunk, emellett tárgyalások folynak a jövő évi külföldi pilótával kapcsolatosan, de ha nem jön össze, nem fogunk kétségbe esni, hiszen bőven lesz teendő az itthoni versenyzőket illetően.”
A motoros idény végéhez közeledvén öröm volt ellátogatni egy olyan rendezvényre, ahol az év közben lelkesen biztatott kedvenceinkkel és csodált gépeikkel találkozhatunk, így máris türelmetlenül várjuk a következő, bajnokságokkal és eredményekkel teli 2016-os versenyszezont. Sok sikert kívánunk a magyar csapatoknak!