A legfontosabb újítás, hogy száműzték a teljes felfüggesztést, a helyét egy félaktív rendszer, az Öhlins SmartEC 2.0 teleszkópja és központi rugóstagja vette át. Az eddig csak kőkemény superbike-okban látott páros hangolását sem bízták a véletlenre, az olasz és svéd mérnökök vállvetve dolgoztak a rendszer hangolásán, hogy az minél tökéletesebben illeszkedjen a 175 lovas V4-eshez.
Miként megszokhattuk a hasonló rendszereknél, van előre beállított futóműprogram, de a TFT-kijelzőn keresztül a vezető manuálisan is belepiszkálhat a rendszerbe, ha úgy gondolja, jobban ért hozzá, mint az a pár tucat, sokat látott szakember, aki az alapbeállításokat kitalálta...
Természetesen nem hiányzik az olaszok saját fejlesztésű APRC-csomagja sem, telis-tele elektronikai segédletekkel, mint például a nyolc fokozatban szabályozható kipörgésgátló, emellett alapáron jár az oda-vissza működő gyorsváltó, sőt még a boxutcai sebességhatároló is. Mindezt két új, látványos fényezés koronázza meg, hogy a Tuono megjelenése és tudása egyaránt lenyűgözze leendő tulajdonosát.