Anno sokakat vásárlásra csábított a szupermotók között etalonnak számító hetvenlovas teljesítmény és a V2-es hátborzongató ropogása, ám a végletekig kihegyezett 550-es gyakori vendég volt a szervizben, így a 2007-től gyártott SXV550 viszonylag hamar eltűnt az Aprilia kínálatából. Most gyorsasági motorként született újjá, mégpedig Simone Conti jóvoltából, aki szokatlan köntösbe csomagolta a 77 fokos hengerszögű hajtóművet.

aprilia-sxv550-simone-conti-21866
Az idomzat és a csodálatos kipufogó is Simone Conti szakértelméről árulkodik

Dicsérhetnénk a bátor formatervet, a saját készítésű, mérnöki műremeknek is beillő kipufogórendszert, ám a kész motor valódi tulajdonságairól mégiscsak a puszta adatok árulkodnak igazán. Saját bevallása szerint Simon 122 kilós tömeget ért el (!), s mielőtt bárki kételkedni kezdene ebben, egy látványos képet is csatolt róla. Ehhez az átalakítás után hozzávetőleg 75-80 lovas teljesítmény társul, vagyis teljesítmény/tömeg aránya túltesz a legtöbb hasonló összlökettérfogatú sportmotorén, arról nem beszélve, hogy pályán sokkal fontosabb a nyers erőnél, hogy nem 170-180, hanem csak 122 kilóval kell birkóznia a pilótának.