A géphez a Superbike világbajnokságban használt versenymotorjuk szolgált alapul, s a végeredmény még a KTM nemrég leleplezett nagyágyújánál, az RC16-nál is brutálisabb lett, ez esetben ugyanis kereken 250 (!) lóerős teljesítményről beszélhetünk. A V4-es erőforrást jelentősen átszabták, a furatot 78-ról 81 milliméteresre növelték, ami megfelel a MotoGP-ben használtnak, ráadásul pneumatikus működtetésű szelepeket építettek be - ezek segítségével a fordulatszám felső határát magasabbra emelték.

aprilia-rsv4-r-fw-gp-11450

Őrületes forma és szédítő teljesítmény jellemzi a talján szörnyeteget
Ami még ennél is megdöbbentőbb, hogy a motorhoz komplett asszisztencia jár, ami nemcsak annyit tesz, hogy már a készítés során a leendő tulajdonos igényeire szabják a kétkerekűt, hanem a pilóta minden egyes pályázás alkalmával kérhet egy gyári mérnököt, aki segít megtalálni a legjobb beállításokat. Arról, hogy mindezért mennyit kell letenni az asztalra, egyelőre még nincsenek információk.