A géphez a Superbike világbajnokságban használt versenymotorjuk szolgált alapul, s a végeredmény még a KTM nemrég leleplezett nagyágyújánál, az RC16-nál is brutálisabb lett, ez esetben ugyanis kereken 250 (!) lóerős teljesítményről beszélhetünk. A V4-es erőforrást jelentősen átszabták, a furatot 78-ról 81 milliméteresre növelték, ami megfelel a MotoGP-ben használtnak, ráadásul pneumatikus működtetésű szelepeket építettek be - ezek segítségével a fordulatszám felső határát magasabbra emelték.
Elképesztő superbike-leszármazott
Aprilia RSV4 R FW-GP
2016. december 23. Hírszerkesztő, Képek: Aprilia
Két évvel ezelőtt indította el a noalei gyártó az úgynevezett „Factory Works” programot, amelynek keretében megvásárolhatóvá vált az RSV4 RR, majd az RSV4 R-FW Misano típus, most pedig érkezik a legdurvább átirat, az RSV4 R FW-GP.