Elképesztően könnyű és karcsú az Aprilia új, negyedliteres sportmotorja, mely a gyártó elmondása szerint vagy 35 kilóval kevesebbet nyom a jelenlegi Aprilia RS 125-nél. A csapatmunkában, vagyis az Aprilia, a Brembo, az Öhlins és az SC Projekt mérnökei által tervezett masina gyakorlatilag versenykész, erről árulkodik az is, hogy a szerény, 10 ezer euró körüli ár dacára pillekönnyű Marchesini kerekeken gördül:
Romano Albesiano kiemelte, hogy ez egy valódi küldetés az Aprilia számára, és azt szeretnék elérni, hogy az RS250 SP egy azonos motorokra épülő, vagyis a vezetők tehetségét kihangsúlyozó sorozatban lépjen színre, s így segítse a jövő pilótáinak kinevelését.
Mellesleg a „széles abroncs = jobb tapadás” egyház híveinek is hasznos lehet a bemutató, hiszen kiderül, hogy a Pirelli Diablo Superbike slickeken futó Aprilia keskenyebb gumikat kapott, mint napjaink 125-ös robogói. Kifejezetten magas oldalfalú, elöl 100/80, míg hátul 120/70 méretű papucsok feszülnek a Marchesini felniken, igaz, a kivételesen szerény tömeg révén nem is hatnak túl nagy erők kanyarban a motorra, s ezen keresztül az abroncsokra. Az RS250 SP ugyanis kereken nyolcvan (!) kilót nyom a hírek szerint, azaz már-már a triálmotorok súlyával vetekszik. Igazán kár, hogy csak pályán használható - simán kiegyeznénk egy hasonló áron kínált, de lámpával felszerelt, 120 kiló körüli közúti változattal.