A nyolcadliteresek között egykor etalonnak számító Aprilia is elkezdi lecserélni hagyományos 125-öseit. Ennek egyik lépése az Electrica prototípus bemutatása volt, mely a vállalat első elektromos motorkerékpárja, egyben a tulajdonos Piaggio csoport 1975 (!) óta zajló fejlesztéseinek gyümölcse – áll a sajtóközleményben.
Amiért igazán érdekes az Electrica, az a cserélhető akksi, ugyanis a Piaggio korábban csatlakozott az SBMC-hez (Swapable Batteries Motorcycle Consortium), így várhatóan az Aprilia is egyaránt munkára fogható lesz a telep otthoni töltésével vagy egyszerű cseréjével is. Utóbbi azért lenne fontos fegyvertény, mert így a benzinesekkel szembeni legnagyobb hátrányt, a tankolásnál lassabb töltést egy csapásra kiküszöbölhetnék, így még versenyképesebbé válhatnának a hangtalan gépek a mai négyüteműekkel szemben.