Az új Aprilia Dorsoduro 750 Factory minden fejlesztést felvonultat, amit a noalei mérnökök csak bele tudtak zsúfolni a könnyű és filigrán supermotóba. A radiálisan rögzített féknyergek és a hullámos féktárcsák nem okoznak meglepetést a kategóriában, ám a háromállású motorvezérlő programkapcsoló és a karbon kiegészítők már feltűnést keltenek a középméretű gépek között.
A 92 lóerős teljesítmény elsőre nem éppen lehengerlő adat, de a mindössze 185 kilós supermotó mozgatásához több mint elegendő, főleg, hogy kigyorsításkor sokkal nagyobb szerep jut a gigászi, 82Nm-es forgatónyomatéknak, amit már 4500-as percenkénti főtengelyfordulatnál kiprésel magából a folyadékhűtéses V2-es.
Profi felfüggesztés, 43mm-es belcsőcső átmérőjű első teleszkóppal, és minden paraméterében állítható hátsó központi rugóstaggal, valamint 320-as első tárcsák, amiket négydugattyús Brembo féknyergek szorítanak - minden adott a gondtalan kanyarvadászathoz!
Ugyan létezik izmosabb, 1200-as változata is a Dorsodurónak, de aki főként egyedül és rövidebb kirándulásokra használja a motort, annak kétség kívül a könnyebb, fürgébb - és nem mellesleg vagy félmillióval olcsóbb - 750-es lesz a megfelelő választás.