Sok minden változott az elmúlt két évtizedben, így ma már nem az elérhető csúcsteljesítmény az elsődleges cél, hanem az, hogy minél harmonikusabban, könnyebben juttassuk az útra a motorblokk bődületes erejét. Az Apriliánál viszonylag könnyű dolga van a mérnököknek, hiszen két világbajnoki címmel a zsebükben minden bizonnyal tudják, hogy miként is kell megzabolázni a méregerős V4-eseket.
A 2013-ra datált RSV4 modellekben a szériafelszereltség része lesz a blokkolásgátló, mely három különböző beállításban használható (utcai, pálya és eső). Ezen felül gyorsváltóval, egykerekezés-gátlóval és háromféle motorvezérlő programmal (utcai, sport és pálya) kínálják az idei világbajnok modellt, ám ezek a csemegék nem csak a Biaggit követő motorosoknak járnak. A csupaszmotorok kedvelői is választhatják ezt a komplex csomagot, hiszen a Tuono V4 R is elérhető az olaszok saját fejlesztésű segédletével. A naked és az idomos verzió – az üléspozíción felül – a motor teljesítményében is eltér egymástól, hiszen a Tuono „csak” 167 lóerős, míg a versenyreplika kereken 180-at présel a 200-as hátsó gumira. Az alacsonyabb csúcsteljesítmény mellett a forgatónyomaték is szerényebb az idom nélküli változatban: 111 Nm 9500-as főtengelyfordulatnál, míg az utcai superbike 115-öt tud, 10 500-nál.
Az európai és a távol-keleti riválisok már jelen vannak a túraendurók szegmensében, ezért az Apriliánál sem tétlenkedtek, és a kissé dundi supermoto – a Dorsoduro 1200 - műszaki alapjaira megépítették a kényelmesebb és kétszemélyes túrákra sokkal inkább alkalmas Caponordot. A motor nem tagadhatja sportos elődjét: a formás könnyűfém kerekeket és a versenymotorokat idéző futóművet látva azonnal kiderül, hogy nem a végtelen földutakra született a gép, inkább az autópályákon és a legszebb európai hágókon fogunk találkozni az újdonsággal.
Százharminc lóerő körüli teljesítményt és 250 kg alatti saját tömeget jósolnak a Caponordnak, mellyel tökéletesen illeszkedik majd a jelenlegi kihívók közé. Mivel a Dorsoduróhoz elérhető az ATC (Aprilia Traction Control), így szinte biztosra vehetjük, hogy a méretes túrázóhoz is megrendelhetjük majd a versenypályán már számtalanszor bizonyító opciót.
A legfiatalabb korosztály sem marad igazi csemege nélkül, hiszen a korábbi RS modellt leváltó négyütemű RS4 is megújul 2013-ra. Max Biaggi VB-címét hirdető rajtszám és felirat, vörös-fekete fényezés, Pirelli Diablo Rosso II gumi és 300-as féktárcsa jelzi, hogy itt bizony kőkemény sportmotorról van szó. Természetesen a teljesítményt 11 KW-ban maximálták, így kezdő jogosítvánnyal is vezethető a gép, de nincs kétség afelől, hogy bármelyik motorszerviz elő tud még csalogatni pár lóerőt a négyszelepes, kétvezérműtengelyes blokkból.