Kamaszkorában ő is csak csak egy volt a sok kisdiák közül, aki úgy tervezte, egyetemre megy, szerez egy jól fizető szakmát, esetleg behitelez egy szép, nagy házat - csak a megszokott dolgok. Ám az orvosi egyetem után úgy érezte, valami hiányzik, nem lenne teljes az élete, ha tovább halogatná nagy álmát, hogy kétkeréken járja be a világot. Ámulva leste a korábbi felfedezők klipjeit az éveken át tartó csavargásról, s úgy tűnt, egy ilyen túra csupa móka, vidámság - a kamerába nézve mindig mosolygott a főszereplő. Persze indulás után már az első napokban kiderült, hogy a valóság teljesen másként fest...
Tapasztalat? Az meg mi?
Olyan apróságok nehezítették dolgát, mint például a motor hiánya, s az sem mellékes, hogy kétkerekű tapasztalata kimerült annyiban, hogy anno egy néhány órás képzés után megszerezte a jogosítványt, de azóta sem pattant nyeregbe. Úgy számolta, ha egy öreg endurót választ, akkor marad annyi pénze, hogy fedezze legalább az első nyolc-tíz hónap benzinköltségét és az alapvető kiadásokat, mint például étkezés, a szállás meg csak megoldódik valahogy...
- Persze a pénzszűke gyakran okozott nehéz perceket, Patagóniában például négy napig a semmi közepén, egy nagy fa alatt rostokoltam, mellettem az összetört géppel. Esélytelen volt fuvart hívnom, meg persze kifizetnem is, gyalog pedig nem mertem útnak indulni - féltem, ha magára hagyom az esés miatt üzemképtelen Kawát, mire visszaérek, semmi nem marad belőle és a csomagjaimból.
Pár liter vízzel és néhány szendviccsel vészeltem át a következő napokat, míg egyszer csak - mint valami égi áldás -, jött egy platós furgon, s a benne ülők készségesen segítettek, szorult helyzetemet látva. Ott a fa alatt üldögélve volt időm átgondolni, hogy lám, az ilyen napok nem szerepelnek a mosolygós úti filmekben, pedig ezekből van több - mesélte Chacon a kaland egyik legnyomasztóbb élményét. - Azt sem érdemes elfelejteni - tette hozzá -, hogy egy rövidebb, egy-kéthetes kiruccanás során még csak-csak tartja az ember a napi öt-hatszáz kilométeres átlagot, de amikor a eltéved a burkolatlan ösvényeken vagy szinte járhatatlan hágókat kell legyűrnie, rögtön borul a terv, s utána nem győzi behozni a lemaradást.
Beindul a szekér...
Később, mikor videói nyomán népszerű lett, tucatjával jelentkeztek a támogatók, akik fantáziát láttak a mindössze 23 éves srác történetében. Ezután már felszabadultabban folytathatta útját, de ez nem azt jelenti, hogy elfelejtette volna, mit jelent spórolni. Szállásra továbbra sem költött egy fityinget sem, a már megszokott vadkempingezés mellett az őt befogadó helyi motorosok vendégszeretetét élvezte.
Az új barátságok, ismeretségek egyben ráébresztették, hogy a rekordok hajszolása nemes cél, de önmagában mit sem ér. Hiába tette meg kereken 500 nap alatt 120 ezer kilométert, ezzel csupán egy újabb bejegyzést írt a kétkerekű rekordok lassan végtelen sorába.
Márpedig bolondság utazás közben száguldani, s ezzel lemondani a felfedezés élményéről, ezért Alex is stratégiát váltott, s a pánamerikai kiruccanás után immáron „nyitott szemmel”, ráérősen járta be új célpontjait, többek között Indiát, Egyiptomot, Európa legszebb látványútjait és a Közel-Keletet, beleértve Omán legszebb részeit is. Lám, így vált a tervezett, nyugodt életet megelőző nagy túra konkrétan életcéllá, s ma már nem a fehér kerítéses házikó megszerzése Alex legfőbb célja, sokkal inkább arra vágyik, hogy minél több országot és embert ismerjen meg, s a helyi karitatív szervezeteket segítse, munkára fogva a videót követő tízmilliós tömeg erejét.
- Egy dolgot megtanultam az évek óta tartó utazás során. Legyen szó egy ilyen véget nem érő kalandról, vagy akár csak sima hétköznap reggelről, soha nem szabad elfelejtened, miért küzdesz. Ha a céljaidért, álmaidért harcolva kelsz fel az ágyból, legyél bármilyen megviselt, fáradt, soha nem fogsz lemondani róluk, és egyszer teljesülnek is. Nézz csak meg engem: pár éve még motorom sem volt, s azt hittem, hogy a 24 órás ügyeletek utáni sörözés világ legjobb dolga, ma meg vagy száz ország fényképei, videói lapulnak a gépemen, amit semmire nem cserélnék el - foglalta össze Alex a világjárás legfontosabb tanulságait.