Fontos számunkra, hogy a Szervezet nem egy általános érdekvédelmi szervezetként, minden – a motoros-társadalmat közvetlenül érintő – problémát begyűjtve és zászlajára tűzve kíván működni, hanem a Közgyűlés által meghatározott egy-egy érdekvédelmi kérdésekben kíván aktivitást kifejteni és eredményt elérni, együttműködve, és támogatva kíván minden olyan egyesületet, szervezetet és kezdeményezést, mely a motorosokat érintő kérdésekben fejt ki társadalmi tevékenységet.
2006. július 10. és 2006. augusztus 31-e között aláírásgyűjtési akciót szerveztünk a motorokra kirótt súlyadó változásának ügyében és a motorosokra vonatkozó új autópályadíj-kategória létrehozásáért.
A súlyadó változását a Pénzügyminiszter Úr törvényjavaslat csomagjából ismerhettük meg részletesen, melyből kiderült számunkra, hogy korántsem túlzóak azok a sajtó hírek, melyek szerint 8-15-szörösére emelkedik a gépjármű adó mértéke a motorkerékpárok esetében. Azóta ez a törvényjavaslat a Parlament elé került, ahol meg is szavazták azt.
Idén bevezették az sms-ben történő autópálya-matricavásárlás lehetőségét, de továbbra sem alakítottak ki arányos mértékű díjkategóriát a motorosok részére, ami azt mutatja, hogy a törvényalkotó ezt a helyzetet konzerválni akarja.
Célunk legalább 100 ezer támogató aláírás gyűjtése mindkét kérdésben, melyeket - a megfelelő formában és kísérő levelekkel, petícióval együtt - szeptember 8-án kívánunk átadni a Miniszterelnöki Hivatal vezetője részére. Bízunk abban, hogy Kóka János Közlekedési és Gazdasági Miniszter Úr személyisége garancia arra, hogy a szeptembere 9-i motoros demonstráció idején jelképesen is átvegye a petíciót és az aláírásokat!
2006. szeptember 9-én szombaton éjfélkor 15 ezer motorost várunk a budapesti Nagykörútra!
A megmozdulás célja, hogy reprezentálja a kormányzat és a társadalom felé a motoros társadalom és kultúra egységét és sokszínűségét, valamint kiszélesedését.
Felhívja a figyelmet arra, hogy a növekvő motorkerékpár állomány egyre szélesebb társadalmi rétegek megjelenését eredményezi a közutakon, akik délelőtt tanárok, mérnökök, orvosok, kétkezi- és szakmunkások, vállalkozók, édesanyák sőt nagypapák, lelkészek és kormánytagok, míg délután és hétvégén jókedvű, összetartó motorosok.
További cél, hogy felhívja a figyelmet a motoros-társadalom erejére. Összetartó-, gazdasági-, kulturális- és érdekképviseleti erejére. Kifejezze azt, hogy mint bármely más európai országban, így hazánkban sem megkerülhető tényező a motorozás és a kifejlődött motoros-társadalom. Mert az nem periférián létezik, hanem szervesen ágyazódik az összes társadalmi rétegekbe.
Végcélunk az, hogy megjelenítsük: nem támogatást, nem kedvezményeket és kivételeket kérünk, csak európai jogi- és piaci normák alapján történő szabályozást a fenti és további kérdésekben.
Aláírásgyűjtő ívek letöltése (PDF)
Kapcsolódó anyagok: