A negyedliteres gépek szinte tökéletesen kiszolgálják a városi és országúti kalandokat, ám kétszeméllyel már sokat veszítenek lendületükből, és kényelmi szempontok miatt is érdemes egy kategóriával feljebb keresgélnünk, ha gyakran utazunk párosan. A gyártók előrelátó tervezésének köszönhetően a hatszáz köbcentiméter alatti vasak nagy része vezethető A2-es jogsival, így már tizennyolc évesen egy dinamikus kétkerekű nyergébe pattanhatunk, mely alkalmas akár többnapos túrák legyűrésére is. Lássuk hát, mit kínálnak a gyártók a középső szegmensben!
Háromszáz felett, két milla alatt...
A Hondánál három különböző stílusú, de azonos műszaki alapra épülő vas vár minket. A CB-sorozat tavaly ősszel debütált a motoros seregszemléken, és a csupasz, illetve idomos sportmodell mellett egy emelt hasmagasságú verzió is felkerült a kínálatba. A gépek mindegyikét 471 köbcentiméteres, soros kéthengeres blokk hajtja, a 48 lóerős hajtóművel akár 180 feletti végsebességre is képes a kis CBR, miközben fogyasztása is visszafogott marad, a gyári adatok szerint az injektoros erőforrás alig négy litert kér száz kilométerenként. A trió legolcsóbb tagja a ruhátlan CB500F ABS, mely 1 630 000 forintba kerül, őt követi a nagyobb üzemanyagtartállyal és kényelmesebb nyereggel felszerelt, endurós külsejű CB500X (1 770 000 Ft), a sort pedig a CBR modellcsalád legújabb tagja zárja, mely kereken huszonötezer forinttal kerül többe az X verziónál.
Alig négyliteres fogyasztás és 180 feletti végsebesség - ezt tudja a Honda újdonsága, a CBR500R
A Suzukinál a raktáron maradt motorokat kínálják komoly árengedménnyel, ezáltal a hatszázas gépek közül is válogathatunk, a kétmilliós limit szem előtt tartásával. A túra-, illetve túrasport szegmensben is akad jó pár ajánlatuk, így V2-es, valamint sornégyes modellek is képbe kerülhetnek - kinek-kinek ízlése és pénztárcája szerint. A legkedvezőbb ilyen vas az 1 698 000 forintba kerülő SFV650, mely a népszerű SV650-et váltotta a Suzuki kínálatában. A 72 lóerős és mindössze 202 kilogramm saját tömegű SFV - melyet leginkább Gladiusként ismernek a rajongók - ideális kezdőmotor lehet, igaz, kialakítása inkább szóló motorozásnak kedvez.
A sornégyes paletta már páros kalandokhoz is megfelelő helykínálatot nyújt, így a félidomos GSF650 (1 768 000 Ft) és a teljes idomzatba burkolt GSX650F (1 798 000 Ft) ideális túratárs, bár a Hondával ellentétben itt a blokkolásgátló nem alapáras, a full idomos változat esetében újabb kétszázezret kell leszurkolnunk hasznos extráért.
A Kawasaki sem akart lemaradni az árversenyben, ezért belépőszintű modelljeit, a fürge ER6-N és F raktáron maradt darabjait tette elérhetőbbé, a háromszázezres kedvezmény után a csupasz és idomos gépek egyaránt 1 990 000 forintért kerültek a szalonokba. Fontos megjegyezni, hogy 2011-es, illetve tavalyi darabokról van szó, így csak a készlet erejéig érvényes a közel 15%-os kedvezmény.
A Hyosung is komoly kedvezménnyel kínálja kétkerekűit, így idén tavasszal a naked, sport és cruiser modelljeik is beleférnek a kétmilliós keretbe. A klasszikus ST700 a félmilliós árelőny után 1 999 000 forintért kelleti magát, míg a sportos power-cruiserekre emlékeztető GV650 most 1 799 000-ért hazavihető, igaz, a honlap tanúsága szerint a fenti árakhoz hozzá kell számolnunk a forgalomba helyezés nagyjából nyolcvanezres költségét is. A hosszúvillás vasak elérhetők 25 kilowattra fojtott verzióban is, az átalakítás díja kereken 25 000 forint.
A csupasz GT650 és az idomos GTR650 is olcsóbb lett, előbbi 1 549 000 forintba kerül, míg utóbbiért egy százassal kell többet kicsengetnünk, és a 73 lóerő névleges teljesítményű gépek is elérhetők az A2-es jogsihoz passzoló teljesítményszinttel is.