Mattighofenben komolyan vették az egyre népszerűbb túraenduró kategória kihívásait, és a rebellis, a konkurenciától spártaibb és jobb terepképességgel rendelkező Adventure 990-et egy erősebb, sportosabb modellel váltották le.
Az Adventure 1190 a szegmens egyik legerősebb motorja lesz, hiszen a 150 lóerő könnyedén repíti majd a méretéhez viszonyítva kimondottan könnyed terepmotort, és a kezelhetőségre sem lehet panasz, hiszen a blokkolás- és kipörgésgátló mellett négy különböző motorvezérlő program közül választhatunk.
Azokra is gondoltak, akik gyakran járnak majd a motorral könnyű terepen, a kézvédő és a motorblokkot védő méretes protektor is erről tanúskodik. Korábban több kritika érte a 990 köbcentis elődmodellt, hogy a kiváló terepes adottságok miatt közúton kompromisszumokra kényszerül a tulajdonos, hiszen a vegyes mintázatú abroncsok és a 21 col átmérőjű első kerék hátrányt jelenthet a 17-es illetve 19-es első keréken gördülő túramotorokhoz viszonyítva.
Az új, 1190-es Adventure ebből a szempontból is változott, hiszen hátul továbbra is 17-es, küllős kereket találunk, de elöl már az osztrákok túraendurója is 19 colos, tömlő nélküli abroncsot visel. Az alacsonyabb pilótáknak jó hír lehet, hogy az ülésmagasság 840 mm-re csökkent, így ők is könnyebben találnak majd biztos talajfogást az Adventure nyergében.Az őszi seregszemléken debütáló motorból - csakúgy, mint 990-es elődből - természetesen készül "R" verzió is, amit 21 colos első kerekéről valamint élénk-narancssárga vázáról és bukócsövéről ismerhetünk fel legkönnyebben.