Sokan betonkemény, száraz, poros pályára számítottak, de voltak, akik az esőért imádkoztak a verseny előtt, s utóbbiaknak be is jött a számítása, hiszen a megmérettetés előtti napon az égiek alaposan fellocsolták a pályát. Igazi sártengerré vált a poros pálya, de ennek ellenére is szép számú mezőny gyűlt össze. Nagyon jó érzés volt látni, hogy az utánpótlás itt sem maradt távol, hiszen az Ifi 50/65 kategóriában közel húsz lelkes srác állt a rajtrácsra, míg az Ifi 85-ös kategóriában 16-an küzdöttek meg egymással.
A korai kezdetre való tekintettel az Ifi 50/65 kategóriában versengő kissrácoknak igazi kihívás volt a pálya, masszív sárdagonya fogadta őket, ahol még nem voltak kialakulva ideális nyomok, illetve az ugratók valódi siratókká váltak. A lelkes apukák és segítők szintén küzdöttek, hogy a kismotorokat a csúcsra juttassák a fiatal pilótákkal a nyeregben. Az ötvenes kategóriában ifj. Vágó Norbert nyert, míg a 65 cm3-es mezőnyben a mindkét futamot megnyerő 109-es rajtszámú Németh Bálint vihette haza az elsőnek járó díjat.
Az ifisták mezőnyét gyarapították a harmadosztályú futamban résztvevő versenyzők is, ahol 100-an sorakoztak fel, nem mindennapi abszolút végeredménnyel zárva a futamot, ahol két generáció követte egymást. Az egyórás futamot nyerő Liszka Rolit a hibátlan rajtot produkáló Técsy László követte, majd a fiatalok után a rutinos, szívós - szuperveterán kategóriában - induló Buchvald János ért fel a dobogó harmadik fokára. Őt követte a szintén szuperveterán Pálinkás Zdenko, aki már régóta hozzánk jár Szlovákiából versenyezni. Példaértékű versenyzéssel diadalmaskodott az idősebb generáció a sok-sok fiatal előtt, az abszolút 10-ben zárt többek között az idősebbik Wimmer Sándor is. Ez is mutatja, hogy az évek alatt megszerzett rutin néha többet ér, mint a fiatalság lendülete és ambíciója, főleg ilyen sajátos körülmények között.
A kétórás futamban a résztvevők száma kissé elmaradt a megszokotthoz képest, de az 56 rajthoz álló sem kevés, főleg a komoly csatákat szem előtt tartva, amit az élmezőny produkált. Németh Kori hiányában Szőke Márk diadalmaskodott látványos és pontos motorozásával, mégpedig a tavalyi bajnok Firtosvári Gábor előtt. Az abszolút sorrendben a dobogó legalsó fokára pedig Déczi Balu állhatott, akinek rendkívül kalandosra sikerült a cél előtti hidas résznél a féktáv.
„Remekül sikerült a Futamom rajtja, és az élmezőnnyel haladtam az első pár körben. Azonban a harmadik körben, a mély homokos feljárónál jártam, majd ez után volt egy kis szintkülönbség amit krosszos múltamra tekintve egy leugrónak használtam. Előző körökben tök jól ment, sőt most sem itt volt a hiba. Itt az endurocrossban majdnem mindenki használ úgynevezett kővédőt, amit a fék és kuplungkar elé tesznek fel, hogy a fák, gallyak ne verjék szét a pilóta kezét.
Nekem ezzel régebben is voltak olyan gondjaim, hogy mikor fékezni kellett olyankor nem a fékkarra nyúltam rá, hanem a kővédő műanyagba markoltam bele. Ez sajnos most is így történt: leugrást követően gyorsítottam még egyet és persze nem a fékkart használtam lassításra, hanem azt a kővédő műanyagot próbáltam húzni. Sajna a motor ettől nem lassult, csak annyira, amennyire a hátsó fékkel meg tudtam fogni, majd következett ez az ominózus híd.
Felhajtottam rá, mégpedig kicsivel nagyobb lendülettel, mint ahogyan azon át tudtam menni. Sajnos nem sikerült ezt kimozogni és viszonylag nagy lendülettel elkaptam a korlát sarkát. Ez kimozdított az egyensúlyomból, és beestem a híd mögött fekvő füves, fás területre, de szerencsére nem estem neki fának. Esés után volt egy kis oxigénhiányos állapot, nehezen kaptam levegőt. Gyorsan kimozogtam és tudtam folytatni a versenyt, s az esés dacára megnyertem az első osztályú E3 kategóriát.” - mesélte Balázs.
Nem maradt következmény nélküli a baleset: átszabták a pályát, és egy elvezető szakasszal kiegészítve lassították a forgalmat, illetve izgalmassá tették a pálya cél előtti részét - sokan elgondolkodtak azon, hogy mi is történt valójában és merre van az előre, szóval voltak csodálkozó tekintetek a bejárás során.
Sajnos a technika ördöge is szolgálatban volt ezen a hétvégén, ugyanis az első osztályban hibátlan rajtot produkáló, majd a rajt utáni egyenesben elsők között forduló Ábrahám Márk - kuplung probléma miatt - hirtelen lelassult, sorra előzték az élmezőny tagjai, s csak a pontszerzésért küzdhetett.
A pálya hátsó szakaszán sem maradtak a nézők látvány és izgalmak nélkül, mert a szervezők idén se hagyták ki a pálya legnehezebb részét, amely egy hosszú, nyomvályús és porhanyós siratófal volt. A versenyzők szerencséjére az elakadt pilótákat sok-sok segítő húzta-vonta, hogy feljussanak, illetve ne legyenek útban a mögöttük érkezőknek. Szatyina Gábor rendhagyó módon oldotta meg a dolgot - motorja egy szál magában ért fel a hegytetőre, ő pedig hegymászókat megszégyenítő lendülettel mászott fel utána. A fenti apróságokat leszámítva a verseny lebonyolítása gond nélkül ment és balesetmentes hétvégét zárva túl vagyunk a bajnokság második fordulóján, melynek részletes eredményeit a ChronoMoto oldalán olvashatjátok.
A nap végén a nézők és a pilóták is boldogan hagyhatták el a helyszínt, s alig várják már a következő összecsapást, mely május 25-én Pécsen lesz, ahová négy év kihagyás után tér vissza az endurókrossz-mezőny - számolt be a versenyről Brenner Ádám.