Loca, a már Valenciában is használt RSV-jét próbálgatta, Imi pedig még mindig a sztandard motorral, de új alkatrészekkel rótta a köröket.

Első nap

Locatelli: „ Nagyon sokat dolgoztunk ma, mert nehézségeink akadtak a rugózással. Most nekiállunk analizálni a mai telemetria adatokat, hogy rájöjjünk, mi okozza a problémát. Összességében tehát nem voltam elégedett a mai motorommal, de csak a rugózás miatt, hiszen a blokk ’piszok’ erős! A csapattal minden rendben van, úgy érzem nagyon jól fogunk tudni együtt dolgozni az egész szezon alatt.”

Imi: „Nos, mivel egy sztandard blokkot nyúzok, nem csoda, ha szinte mindenki kikerült az egyenesekben. Ezért ezen a teszten főként a kanyartechnikára és a rugózásra koncentrálunk, amivel olyan sokat bajlódtam az elmúlt években. A telemetriásom nagyon jó, már most sokat tanultam tőle, nagyon érti a dolgát, így tökéletesen be tudták állítania futóművem.”

Sokak meglepetésére a csapat egy harmadik versenyzővel egészült ki a jerezi tesztre. Az alig 14 éves román ifjonc, Robert Muresan, szerette volna kipróbálni az Apriliát, a csapat pedig őt, hiszen nincs kizárva a versenyző Wild Cardos indulása a 2006-os szezonban, illetve előrelátóan, már a 2007-es évadot is tervezgetik, árulta el Tóth Imre csapatfőnök.

Az első nap időeredményei (a Fortuna-Aprilia csapat nem kívánta nyilvánosságra hozni az időeredményeiket, ezért nem használtak transzpondert):

250ccm:

1. DeAngelis 1.44.2

2. Debon 1.45.1

3. Locatelli 1.46.1

125ccm:

1. Lüthi 1.48.0 15) Ramos 1.51.2

2. Pasini 1.48.4 16) Tamburini 1.51.7

3. Bautista 1.48.6

...

14. Toth 1.50.

...

23. Muresan

Utolsó nap

Locatelli: „A mai nap nagyon jól sikerült, szinte többet dolgoztunk, mint az előző két napon. Többet is fejlődtünk, és nagyon örülök, de nem feltétlenül csak azért, mert a leggyorsabbak tudtunk ma lenni, hanem azért is, mert megtaláltuk a megoldást a felmerült problémákra. Reggel változtattunk az első villaszögön, ami tulajdonképpen azonnal tökéletesre lett. Ezután az időeredményre tudtunk koncentrálni, ami elég jól sikerült, hiszen mi lettünk a leggyorsabbak. Maximálisan elégedett vagyok a csapattal, nagyon jól tudunk együtt dolgozni! Úgy érzem egy sikeres szezon előtt állunk!”

Imi: „A harmadik napra már nagyon gyenge lett a motorom, ami sajnos várható volt a versenyalkatrészek hiánya miatt. Az erő és a sebesség nélkül, igazából nem volt valami élvezetes számomra ez a teszt. Az első napon beállítottuk a futóművet, a másodikon teszteltünk 2 blokkot, ma pedig csak róttam a köröket, miközben a többiek úgy húztak el mellettem, mintha 250kcm-es motoron ültek volna! Korán befejeztem, mert délutánra nagyon megfájdult a fejem. A csapat nagyon jó, a szerelőim profik, úgyhogy elégedett vagyok!

250ccm:

1. Locatelli 1.45.249 (36 laps)

2. Debon 1.45.513

3. Simoncelli 1.45.727

125ccm:

1. Pasini 1.47.652

...

13. Toth 1.50.972

...

21. Muresan 1.56.250

Kapcsolódó anyagok:

Team Toth eggyel feljebb lép

MotoGP Paddock - a cirkusz belülről