Fél évszázados működés után, 1967-ben átvették az akkori Zugschwert & Schnellar néven működő kereskedelmi társaságot, majd 1996-ban kezdték meg tevékenységüket a járműiparban, immáron Kirschenhofer GmbH cégérrel, s így kapcsolódtak be a kétjkerekűek világába.

Nyolc évvel ezután, 2004-ben Generic néven létrehozták saját motorkerékpár-márkájukat, melynek égisze alatt többnyire 50-es és 125-ös kismotorokat készítettek. Jelentős mérföldkő volt 2009, mikor a Kirschenhofer GmbH-t átnevezték KSR Group GmbH-ra, és 2013 is, hiszen ekkor cserélték le a Generic-emblémákat a ma használt KSR Motóra.

KSR Moto – e-robogótól a café racerig

A márka rajongóinak legnagyobb örömére, 2012-ben intenzív fejlesztésbe és agresszív felvásárlásba kezdett a vállalat. Ausztriában, a kremsi székhelyű központban a motorkerékpárok vázának és erőforrásának kidolgozására szakosodott kutató-fejlesztő komplexumot hoztak létre, mely 5300 négyzetméteres alapterületen fekszik, s itt kapott helyet maga a kísérleti labor és az irodák túlnyomó többsége.

a-ksr-moto-tortenete-27455
Christian és Michael Kirschenhofer, a két vezérigazgató

A KSR Group szorosan együttműködik a Kiska Design néven futó osztrák-kínai grafikuscsapattal, amelynek tagjai a kézikönyvek, a csomagolások és a reklámanyagok megjelenéséért is felelnek. Számos tárgyalás és nehézség árán 2014-re sikeresen megszerezték a Royal Enfield értékesítési részlegét, sőt a Ninebot Segwayt is családjukban köszönthették. Egy évvel később létrehoztak egy új márkát, ami a brit főváros Brixton negyedétől örökölte nevét. Fő profilként az egyedi bobber, café racer, naked és scrambler stílusban fogant motorokat jelölték meg, melyek túlnyomó többségét 125, illetve 250-es erőforrással szerelték fel, ugyanakkor nemrégiben megjelent jelenlegi legnagyobb vasuk, a 486 cm3-es Crossfire. Érdekesség, hogy 2015-ben a Brixtonnal párhuzamosan a Benellit is forgalmazni kezdte a KSR.

A KSR segítségével támadt fel a legendás Lambretta

Akárcsak az elektromos autók, a hangtalan motorkerékpárok is egyre népszerűbbek az ingázók körében. A világszerte közkedvelt NIU okosrobogók a kategória csúcsának számítanak, európai képviseletüket 2016-tól látja el a KSR Group. 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkezett a vállalat, megnyílt ugyanis az új cégközpont, valamint – szemben az angolokkal és az indiaiakkal – sikeresen feltámasztották a Lambrettát is. Így jött létre tehát az olasz-osztrák együttműködés, s ily módon került a teljes gyártás a Távol-Keletre.

a-ksr-moto-tortenete-27454
Az elmúlt évek sikeres beruházásainak köszönhetően megépülhetett az új központ

A következő év, 2018 még jövedelmezőbb volt a KSR-nek, hiszen újabb három márkával, az A-TO-val, a Malagutival és a Sur-Ronnal bővült a repertoár. Mindezt egy vadonatúj bemutatóteremmel koronázták meg a nyugati szomszédaink. Mint ismeretes, 2019-ben a KSR értékesíteni kezdte Quadro névre keresztelt négykerekű motorkerékpárját, és sikerült a holland piacra is betörnie.

Külön érdekesség, hogy a tesztelés során az összes általuk forgalmazott típust 6000 kilométerenként csavarjaira szedik és minden alkatrészt leellenőriznek. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az elérhető legjobb beszállítókkal dolgozzanak együtt, a Brixton Crossfire 500 erőforrásában például Mahle dugattyúkat találunk, a lengéscsillapítókat a japán KYB szállítja, míg a nagy KTM-eken látott J.Jüan fékrendszert Bosch 9.1 ABS felügyeli.

Az elmúlt évtizedekben folyamatos fejlesztésekkel gondoskodtak arról, hogy a gyárak megfeleljenek a legkomolyabb elvárásoknak is, nem mellesleg saját erőforrást is terveztek a 125-ös és 500-as Brixtonhoz. Utóbbi márka kapcsán feltétlenül érdemes megjegyezni, hogy nem igazán akad olyan vetélytársuk, aki café racer vagy scrambler stílusú, divatos és vagány 125-ös vagy 250-es kismotort gyártana.

a-ksr-moto-tortenete-27456
A KSR Moto számos márkával van jelen az európai piacon, mind közül a legsikeresebb a NIU

A rendszerváltást követő időszakban a négy fontos japán gyártó, azaz a Honda, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha is kiépítette magyarországi hálózatát, s elsősorban a hatszázasnál nagyobb motorok értékesítésére álltak rá, hiszen ezekkel érhettek el jelentős hasznot. Ha megnézzük az ismert márkák jelenlegi kínálatát, kiderül, hogy nem az A1 és A2 kategóriára összpontosítanak, így komoly lehetőség a KSR-nek a 125-ös és 250-es gépekkel betörni az európai piacra. Hogy mennyire az, azt remekül példázza, hogy 2020-ban a Brixton 125-öse volt a negyedik (!) legnagyobb darabszámban eladott motorkerékpár Ausztriában, ami ismerve a piac sokszínűségét, komoly fegyvertény.

a-ksr-moto-tortenete-27452
Az elektromos erőforrások előretörésének köszönhetőn újfajta sporteszközök és szabadidős modellek jelentek meg a piacon, ilyen például a Sur-Ron is

A KSR Magyarország három éve jött létre abból a célból, hogy kiszolgálja a hazai igényeket. Az elmúlt időszakban egyre jobb eredményeket értek el, ami nem csoda, hisz mind a hat márkájuk, azaz a Brixton, a KSR, a Lambretta, a Malaguti, a NIU és a Sur-Ron egyaránt kiváló járműveket gyárt.

Horváth Tamás, a KSR Moto Magyarország ügyvezető igazgatójának kitűzött célja, hogy a 18-25 év közötti fiatal felnőttek ne nagy hengerűrtartalmú sportmotorokra üljenek, hiszen a gyakorlatlan srácoknak tanulásra alkalmas és kezes gépeken kell elsajátítaniuk a motorozás alapfogásait. Szeretnének valódi alternatívát kínálni azoknak, akik legszívesebben elérhető árú, új 50-es, 125-ös vagy 250-es motorkerékpárt választanának maguknak. A Brixton típusaival alapvetően a 35-40-es éveikben járó vásárlókat célozzák meg, ámde – legnagyobb örömükre – rengeteg fiatal fantáziáját is megmozgatják a divatos, egyszersmind klasszikus stílusú modellek. Hogy elősegítse a motorozás népszerűsítését, Tamás egyedülálló lépésre szánta el magát, és ingyen jogosítványt ad minden vásárlónak, aki motort vesz nála – példaértékű és követendő példa.

a-ksr-moto-tortenete-27453
A KSR feltörekvő saját márkájának ékköve a Brixton Crossfire 500

Horváth Tamástól azt is megtudtuk, hogy a pandémia idején sokan megkeresték őket, mert jelentős igény mutatkozott a tömegközlekedéssel vagy az autózással szemben kiváló alternatívát jelentő, A1-es jogosítvánnyal vezethető kétkerekűekre. Az ügyvezető úgy véli, a magyar vásárlóközönség egy része is rájött arra, hogy városban vagy ingázáskor kifizetődő elektromos motorral közlekedni, és esélyt lát arra, hogy rövid időn belül átrendeződjenek a piaci viszonyok.