Természetesen az alacsonyabb termetűekre is gondoltak, ezért az egyszerségében lenyűgöző Yamaha TW-vel kezdték a sort, mely terepes kialakítása dacára már 150-155 centis testmagassággal lazán kezelhető. Itthon ráadásul még kevesebbe kerülnek az ilyen gépek, félmillió forint környékén már szép, 2000 után gyártott példány is akad.
Nyilván nem maradhat ki az összeállításból a legendás Suzuki DR-Z400, mely a könnyű endurók egyik etalonja a használtpiacon. Ennek megfelelően nem is túl olcsó, de a mai árak mellett így sem túlzás a rendszámos, 5-10 ezret futott Suzukikért kért egymilliós vételár.
Ha a DR-Z400 etalon, akkor a WR250F-re már jelzők sincsenek... Ez maga a terepes erények mindegyike egy vasba csomagolva, mely kiemelkedő dinamikájának dacára még elképesztően megbízható is – nem csoda, hogy egy- és másfél millió forint közötti összeget kérnek érte.
Igazi telitalálat az ötösfogat utolsó két tagja is, a jellemzően 1,2 millió forint körül gazdát cserélő Honda XR650, valamint a szintén 650-es riválisa, a már nyolc kilóért megszerezhető Kawasaki KLR.
A felsorolt modellek nemcsak azzal emelkedtek ki a tömegből, hogy aszfalton és földúton is otthonosan mozogtak, hanem megbízhatóságukkal és stabil alkatrészhátterükkel is. Bár vannak hasonló teljesítményű, de jóval olcsóbb típusok a piacon, korántsem véletlen, hogy ezek örök kedvencek, és 15-20 évesen is szívesen választják őket a könnyű, sokoldalú gépre vágyó motorosok.