Itthon még nem túl népszerű, de évről évre fejlődik a 125-ös, váltós motorok kategóriája, 2020-ban ez a negyedik legnépszerűbb géposztály a túraendurók/crossoverek, a nakedek és a nagyrobogók mögött. Valószínűleg azért nem kerültek a top -ba a váltós A1-es gépek, mert itthon rendre nyolcadliteres robogókat választanak az ingázók váltós motorok helyett. Így aztán a 125-ös robogók teszik ki az új motorok 13-14%-át, a váltós 125-ösök pedig 6-7% közötti eredményt értek el.
Megelőzte a Brixton a nagy európai és távol-keleti márkákat
Tőlünk nyugatra sokan választanak váltós motort ingázáshoz és első motorkerékpárnak, megannyi 125-öst találunk az eladási listák élmezőnyében. Ráadásul különleges nevek bukkannak fel a legjobb ötben, főleg most, a piac tavaszi átrendeződése után.
Miként megszokhattuk, továbbra is csak az enduróknak és csupaszmotoroknak áll a szászló az öreg kontinensen, csupa ilyen gépet találunk a legjobbak között. Kivételesen letaszították az élről az évek óta listavezető BMW R 1250 GS-t, ugyanis októberben a KTM 390 Duke vette át a vezetést (577 db), második a GS (566 db), bár tegyük hozzá, hogy emellett a GS Adventure-ből is több mint 200-at adtak el, amit külön számoltak az összesítésben. Több mint félezer darab 125-ös Duke talált gazdára, negyedik az említett Brixton BX 125, majd jön az MT-07, a Z 650 és meglepetésre a KTM 690 SMC R szupermotó.
Kétségtelen, hogy egyre többen keresik a minél hatékonyabb közlekedési formákat az autós ingázás vagy a tömegközlekedés kiváltására, s erre bizony tökéletesek a fürge és jó áron kínált 125-ösök, nem is csoda, hogy ilyen népszerűek lettek Ausztriában. Kíváncsian várjuk, hogy itthon milyen hatással lesz a piacra a járvány, és az osztrák példát látva simán megeshet, hogy nálunk is megfordul a trend, és és a robogók helyett a váltós A1-esek veszik át a stafétát.
A 15 legnépszerűbb új nagymotor Ausztriában:
1. KTM 390 DUKE – 577 db
2. BMW R 1250 GS - 566 db
3. KTM 125 DUKE - 511 db
4. Brixton BX 125 - 440 db
5. KTM 790 DUKE - 390 db
6. Yamaha MT-07 – 337 db
7. Kawasaki Z 650 – 323 db
8. KTM 690 SMC R - 303 db
9. Kawasaki Z 900 ABS - 302 db
10. KTM 790 ADVENTURE - 243 db
11. KTM 1290 SUPER DUKE R – 232 db
12. KTM 890 DUKE R – 231 db
13. KTM 1290 SUPER ADVENTURE S – 227 db
14. Yamaha Tenere 700 - 220 db
15. BMW R 1250 GS ADVENTURE – 215 db