Immáron hivatalosan is megerősítették, hogy 2022-ig kilencszáz kilométernyi gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon, a beruházások hozzávetőleg 2500 milliárd forintos költségét 55 százalékban a magyar állam biztosítja, míg a fennmaradó 45 százalék uniós forrásokból származik.
Kiemelték: a hazai gyorsforgalmi úthálózat tíz éve még 972 kilométert tett ki, míg napjainkban - a nemrég átadott csornai elkerülővel együtt - 1489 kilométer hosszú, s a most elfogadott tervek szerint 2020 után már több mint kétezer kilométernyi autópálya szeli majd át hazánkat. Az időszak végére már az M4 és M44 autópályák tehermentesítik a 4-es utat, illetve egészen a szlovák határig kétszer kétsávos lesz az M2-es, s a nyugati határszélen is tovább folytatják a nemrég átadott M85-öst. Emellett az útfelújítások sem állnak le: 2016-ban 69 milliárd forintból körülbelül 560 kilométernyi útszakasz újult meg, míg 2017-2018-ban költségvetési és uniós forrásból 155 milliárd forint áll rendelkezésre ilyen célra.