A Katalánföldön található Salt település azzal vált híressé a nyolcvanas években, hogy itt építették fel a GasGas gyárát, mely egyik napról a másikra alaposan felpörgette a kisváros gazdaságát. Megannyi siker és - főként pénzügyi - mélypont után néhány éve a Torrot szállt be a cégbe, elektromos motorokkal bővítve a kínálatot, ám ez sem volt elég a társaság túléléséhez, így 2019-ben a KTM-hez került a GasGas többségi tulajdona.

800-as-gasgas-erkezik-24207
Az apró, kétütemű egyhengeresek után nagy lépés a 790-es, sorkettes, négyütemű erőforrás, amit 2020 végén érkező GasGasokba építenek

Noha csak szeptemberben került pecsét a két vállalat szerződésére, máris vadonatúj, közös motorokról szólnak a pletykák, ráadásul a GasGas kínálatából igencsak kilógó típusról van szó. A jól bevált 790-es erőforrást kapják meg a piros-fehér márka szakemberei, mely köré közösen építenek vázat és idomokat az osztrák mérnökökkel.

800-as-gasgas-erkezik-24209
A GasGas csúcsra ért a sportban, de a gazdasági válság nem kímélte a társaságot, mely így idén ősszel a KTM-hez került

Elsőként egy 800-as csupaszmotor jelenik meg, majd a hírek szerint ennek kalandmotor változata jöhet, s ezzel párhuzamosan egy jó áron kínált, karcsú, 250-es modell is érkezik 2020-ban. Ismerve, hogy Európában inkább a 300 és 500 köbcenti közötti motorokat vetik be az A2 szegmensben, a negyedliteres valószínűleg Ázsiában, azon belül is Indiában kerülhet boltokba, míg a 800-asok az öreg kontinensen kezdik meg pályafutásukat.