2017. július 5. Hírszerkesztő, Képek: Harley-Davidson
Az amerikai gyártó egyik legismertebb modellje akkor született, mikor még teljesen más szelek fújtak a motorpiacon, de folyamatos fejlődése révén mai napig a kínálat meghatározó része.
Szinte hihetetlenül hangzik, de a Sportster modell nem kevesebb mint 60 éve, 1957 óta szerepel a Harley-Davidson kínálatában. A típus neve annak idején forradalminak számított, így jó lehetőségnek bizonyult arra, hogy felhívja a figyelmet a V2-esre az egyre növekvő járműpiacon. A vállalat a korábbi K-modell műszaki alapjait használta fel az új kétkerekű kifejlesztéséhez, és a Spori azonnal bizonyította létjogosultságát, hiszen gyorsan népszerűvé vált a vásárlók körében.
Így festett a Sportster 1957-benA H-D a külcsínnel is igyekezett megfogni a motorosokat, például az 1958-as, off-road stílusú XLCH – Competition Hot – Sportster rövidített hátsó sárvédőjével vagy a Forty-Eight mogyoró alakú benzintankjával igen feltűnő jelenségnek számított. Tizenkét évvel később, 1970-ben érkezett az XR750, mellyel a dirt track versenyeken is nagy sikerrel képviseltette magát a cég. Az évek során számos változást eszközöltek a sikerterméken, és több variáns is érkezett belőle, így 1977-ben a sportos café racer XLCR, 1983-ban az XR1000, majd 1986-ban az Evolution Sportster látott napvilágot. Idővel 883 köbcentis erőforrás váltotta a korábbiakat, majd megjelentek az izmosabb 1100, majd 1200 köbcentis hengerűrtartalmú típusok is. Az 1983-ban bemutatott XLH883 Hugger az alacsonyabb férfiak és a hölgyek tetszését is elnyerte, majd nyolc évvel később újabb mérföldkő következett - 1991-ben végre ötfokozatú váltó került a Sportsterbe, amit már régóta szorgalmaztak a tulajdonosok, valamint az alaptípuson kívül mindegyik gondozásmentes szíjhajtást kapott, mely szintén elnyerte a vásárlók tetszését. Az ezredforduló után nyolc évvel érkezett az XR1200 - ekkor debütált a Nightster is -, 2010-ben pedig piacra került az XL883N Iron és az XL1200X Forty-Eight.Két esztendő múlva került a kínálatba az XL1000V Seventy-Two és az XL1200C – mind a négy típussal az volt a gyártó célja, hogy az ötvenes-hatvanas évek modelljeinek állítsanak méltó emléket. Végül, de nem utolsó sorban idén napvilágot látott a jubileumi XL1200CX Roadster, mely méltó örököse a hatvan éve kezdődött sikertörténetnek.