A javaslat lényege röviden, hogy számos helyen alakítanának ki egyirányú utcákat, illetve hurokirányban bejárható városrészeket, emellett pedig jelentősen csökkentenék a sebességhatárokat. Eszerint a fő-, és gyűjtőúthálózati szakaszokon egységesen ötvennel mehetnének az autók és motorok, ám a budapesti mellékutakon csak harminccal (!) araszolhatnának, míg a lakópihenő övezetekben senki nem léphetné át a bűvös 20 km/órás határt.
Amennyiben holnap elfogadják az előterjesztést, akkor meg is kezdődik az egyeztetés a kerületek vezetőivel, illetve szakmai szervezetekkel, és 2021-től életbe is léphetnek az új, szigorúbb szabályok Budapesten. Kíváncsian várjuk, hogy felmerül-e ellenérvként a 30-cal vánszorgó járművek káros hatása, például a torlódások kialakulása az egyébként is zsúfolt utakon, illetve szóba kerülnek-e a városi közlekedés reformja során a legpraktikusabb városi és elővárosi járművek, a motorkerékpárok.
Azok a fránya, szennyező robogósok...
Már csak azért is indokolt lenne a kétkerekű ingázás népszerűsítése, mert bizonyítottan ez a torlódások felszámolásának egyik leghatékonyabb eszköze, amire nagy-nagy szükség lenne a fővárosban. Tegyük hozzá, erre nem sok esély van, tekintve, hogy a szmogriadó 2017-es módosításakor éppen Karácsony Gergely javaslatára tiltották ki az utakról a motorokat, robogókat, mert érvelése szerint – idézzük – az a cél, hogy „az arányaiban leginkább szennyező robogókat pedig ne lehessen használni” Budapesten.
Persze az máig nem derült ki, hogy miként lehet egy négyütemű, Euro 4-es, alig két litert fogyasztó motor szennyezőbb, mint a négyszer-ötször több benzint elpöfékelő autók, melyek többségében ráadásul ugyanúgy egyedül utaznak, mint az apró robogókon.