Rendhagyó módon képzeli a skandináv cég a feltörést, hiszen viszonylag kevés gyártóra jellemző, hogy a hetvenes évek klasszikusait a legmodernebb erőforrásokkal és felfüggesztéssel ötvözné, így létrehozva a retrohullám egy egészen új válfaját.
A Huskynál pedig pontosan ez történt, amikor fogták a jól ismert, és olcsón elérhető RC390, illetve Duke 390 vázát, valamint egyéb alkatrészeit, és az egészen friss technikát régies köntösbe öltöztették, létrehozva a 401 Svartpilen és Vitpilen koncepciómotorokat.
Tavaly ősszel, a milánói seregszemlén debütáltak az újdonságok, s a köréjük gyűlt tömeget látva nem lehetett kétség, hogy a motorosok egyszerűen imádják a semmire nem hasonlító, szokatlan felépítésű gépeket. Nem is kellett sokat várni az érdeklődőknek, mert minap a gyár részéről is megerősítették, hogy jövő ősszel már a szériaérett változatokat mustrálhatjuk Milánóban, ugyanis akkor kezdik meg az A2-es jogsival is vezethető motorok árusítását. Az alapvető műszaki adatok állítólag megegyeznek a donorként szolgáló KTM-mel, vagyis közel 44 lovas csúcsteljesítmény és nagyjából 140 kilós - üzemanyag nélküli - saját tömeg jellemzi majd a motorokat.
A gyár vezetői tehát eltökéltek, de kérdéses, hogy mit szólnak majd a klasszikus vasak rajongói, hogy az újkori scramblereket és café racereket nem valami öblös nagyágyú, hanem egy takarékos, mindössze 375 köbcentis erőforrás mozgatja?