Lélegzetelállító volt, ahogy a különleges Norton anno megjelent Goodwoodban, majd roppant kínos, amikor a zsír új motor nem tudta teljesíteni a rövidke pályát... Úgy látszik, nem az volt az egyetlen brit V4-es, ami megmakacsolta magát, ugyanis a tulajdonosok nem győzik bejelenteni az újabb és újabb műszaki hibákat.
Rengeteg gond van a Nortonokkal
Talán emlékeztek még rá, az anyagi csőd után az indiai TVS nyújtott segítséget a Nortonnak, és gyakorlatilag felvásárolta azt. Valószínűleg a befektetők is sejtették akkor, hogy jobb ötlet csak a márkanevet megvenni, így ha például garanciális probléma merül fel a korábban gyártott motorokkal, akkor nem nekik kell helytállni.
Nos, nem véletlenül voltak óvatosak, ugyanis 35 (!) különböző, visszatérő hibát találtak a V4-eseken, melyek egy részét „biztonsági visszahívásra szorul” kategóriába sorolták, azaz olyan probléma, ami veszélyezteti a motort és/vagy vezetőjét. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy konkrétan használhatatlan a jármű, amíg el nem végzik a javításokat. Igen ám, de ki javítja meg őket, ha éppen felszámolás alatt van az eredeti cég, akitől vásárolták a Nortonokat?
Mit tehetnek a pórul járt tulajdonosok? – Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire aggódnak V4SS-ek gazdái. Ők nem tehetnek mást, mint a felszámolást végző szervezeteken keresztül beadni kártalanítási igényüket, hogy fedezni tudják a javítások költségét – szögezte le John Russell, a vállalat ideiglenes vezérigazgatója.
Nehéz eldönteni, hogy ki van rosszabb helyzetben: a 18 milliós, használhatatlan V4SS-t nézegető tulajdonosok vagy a TVS szakemberei, akik több mint félmilliárd forintot fizettek a megtépázott hírnevű Nortonért, és most újra fel kell építeniük a márka régi nimbuszát.