Kétségtelen, hogy a GP-n diadalmaskodó KTM-ek ihlették az új RC formatervét, a szebb idomzat és a vonzóbb fényezés is a versenyzés szellemiségében született. Persze nemcsak a csábítóbb forma miatt szabták át a burkolatot, az új idomszettnek abban is nagy szerepe van, hogy nagyobb végsebességet érjen el a modell. Hosszan áramlástani fejlesztés során érték el, hogy csökkenjen a légellenállás és ezáltal még gyorsabbá váljon az RC 390.

2022-es-ktm-rc-125-es-390
Csökkent a légellenállás és hatékonyabbá vált az erőforrás által termelt hő elvezetése

Megújult a KTM RC 390

Gondoltak a pályanapok hőseire is, ezért úgy alakították ki az idomot és üzemanyagtartályt, hogy ne akadályozza a vezetőt a szabad mozgásban, míg a faridom azért lett karcsúbb, hogy még több látszódjon a szép formájú segédvázból.

2022-es-ktm-rc-125-es-390
Bár egy sportmotornál nem ez a legfontosabb, érdemes megemlíteni, hogy nőtt a hatótáv az új, nagyobb üzemanyagtartály révén

A „legnagyobb durranás”, hogy az új kerekekkel 3,4 kilóval (!) csökkent a rugózatlan tömeg, a ByBre fékrendszer 960 grammal lett karcsúbb, a vázról pedig másfél kilót faragtak le.

2022-es-ktm-rc-125-es-390
Komolyabb felfüggesztést kapott a modell, immáron WP APEX teleszkóppár felel az úttartásért, melynek bal szárán 30 lépcsőben állítható a rugó-előfeszítés, jobb oldalon pedig ugyanígy a csillapítás

A fejlettebb első villa mellett új a központi rugóstag is, melyen szintén állítható a csillapítás és az előfeszítés mértéke. Emellett olyan segédletek találhatóak a modellben, melyek korábban csak nagyobb motorokban voltak elérhetőek, mint a Supermoto- és kanyar-ABS, a dőlésérzékelőhöz társított kipörgésgátló és az extraként rendelhető gyorsváltó (Quickshifter+).

2022-es-ktm-rc-125-es-390
Egyértelmű, hogy a KTM GP-motorja ihlette az RC formavilágát

Az átdolgozott KTM RC 390 gyártása hamarosan megkezdődik, az első megvásárolható példányok 2022 márciusában kerülnek a szalonokba.