A rendőrség egyre fejlettebb sebességmérő eszközökkel - más néven traffipaxokkal - próbálja elejét venni a száguldásnak. A módszer hatékonyságát lehet vitatni, de - egyelőre - nem találtak ki jobbat a személyautók és motorok tempójának visszaszorítására.

A készülékeket gyártó cégek folyamatosan fejlesztenek, és a kontinens útjait járva egyre hatékonyabb eszközökkel találkozhatunk - a legfrissebb ilyen a WIP névre keresztelt egység, amit főként útfelújítások, úton folyó munkák közelében fognak alkalmazni, ha a tesztidőszakban sikeresen vizsgázik az eszköz.

traffipax

A nagyjából százkilós radart szabadon kihelyezhetik a főutakra illetve autópályákra, kezeléséhez nincs szükség személyzetre, sőt, külső áramforrásra sem, hiszen beépített telepei révén egy egész héten át működhet önállóan az automata traffipax. Ahogy a neve is utal rá (WIP: Work in progress), olyan helyeken ajánlják a használatát, ahol a karbantartó munkát végző személyzetet veszélyeztetnék a nagy sebességgel elhaladó járművek. Természetesen nem ez lesz a radar egyetlen felhasználási módja, a könnyen mobilizálható önműködő egységet olyan szakaszokon is bevethetik, ahol időlegesen - például hétvégenként - lehet nagyobb forgalomra és ezzel együtt több gyorshajtóra számítani. Jelenleg tesztüzemben működik a WIP a 225 km hosszú A13-es autópálya több pontján, Franciaországban, de a próbaüzem alatt csak rögzíti az elhaladók segítségét a műszer, így egyelőre nem kell bírságtól tartania a WIP előtt elsuhanó motorosoknak.