Gumicsere után szorulhat a fék?

Sziasztok!

Előfordulhat olyan, hogy gumicsere után a hátsó kerék nem megfelelően kerül vissza a helyére és emiatt egy kicsit szorul? Kézzel megforgatva alig forog magától tovább egy fél fordulatot, illetve mivel ez egy CBR 125 és amúgy sem egy combos gép mintha jobban is kéne forgatni a haladáshoz, mint a gumicsere előtt. Idővel bekophat a fék (ha az fogja) vagy lehet hogy kerék nem fut teljesen egyenesen?

Köszi előre is!
BoMa 2022. július 2.
Nálad van a motor. Ellenőrizd le, állítsd be. Ilyen egyszerű.
Ne várd meg míg félrekopik a fék. mert a folyamatosan fog akkor gyorsabban kopik, és megégeti.
Az is lehet hogy megszorult a fékdugattyú, és nem ártana neki egy fék karbantartás. Szétszed, kipucol, új karmantyú, új porvédő, féknyereg lepucol, összerak, légtelenít.
Féktárcsa minimálisan súrlódhat csak, de nem foghatja semmilyen szinten a kereket, mert akkor lefogja a motort.
Szia! Annyit tudok, hogy normális ha van egy kicsi súrlódás, csak annak a mértékét nem láttam még más motoron. Egy láncot be tudok állítani, de a féket már nem szedném szét, annyira nem értek hozzá. Visszaviszem akkor a szervizbe... hátha nem hajtanak el azzal, hogy képzelődök.

Köszi!
Ja, értem. Akkor sokat nem tudsz csinálni ezen kívül.
Némi tapasztalat kell hogy érezd megfelelő e a fék, de akkor most jegyezd meg hogy ez nem jó 😁
Az is egy jó teszt, hogy ha mész vele egy pár kilométert nagyobb fékezés nélkül és csak langyos a tárcsa akkor jó. Ha ráég a tárcsára az ujjad akkor szorul. 😁
De ja érezhetően visszafogja a motort az biztos hogy szorul.

Annyit nézz meg hogy a gumi nem ér bele valahova? Nem ferdén van benn a hátsó kerék?
Ahogy Laci is irta, szorulhat a dugattyu. Nem ertesz hozza, nem tartottad karban. A dugattyu felületen összegyült, raegett koszt begyürték a tömitesekhez, mikor visszanyomtak a dugattyut, hogy beferjen a kerek.
Szet kell szedni, ki kell takaritani, felujitani.
A gumis ilyet neked nem fog csinalni, ezt szervizbe kell vinned, ha magad nem tudod megcsinalni.
3 hete van nálam a motor, nem értek hozzá így szervizbe vittem hogy nézzék át rendben is volt, csak az átnézést követő gumicserénél akkor valószínű az lehetett amit írtál is. Nem gumis csinálta egyébként, hanem maga a motorszerviz, így jobb is ha odaviszem nekik, hogy valami gebaszt csináltak a gumicserénél. Köszi!
annyit csak tudsz csinálni hogy megemeled a motort úgy hogy hol az első hol a hátsó kerék legyen a levegőben és megforgadod a kereket
egyből érzed szorul-e
Ahogy írtam is, ezt természetesen megpróbáltam, és haver Suzuki GZ 125-ével tudtam csak összehasonlítani. Az ha meglöktem másodpercekig forgott szabadon, az enyém kb fél-háromnegyed fordulat után megállt. Viszont nem olyan határozottan állt meg hogy egyértelmű legyen hogy szorul vagy csak a lánc és a fogaskerék lassítja. Persze ez elég béna kérdés igazatok van csak szeretném ha rendben lenne, azt is tudom hogy ha rendben akarom tudni legjobb, ha magamnak csinálok mindent, azonban erre jelenleg nincs se tudásom se lehetőségem.
Lehet, hogy túlfeszítették a láncot, igen gyakran fordul elő, nem ropog kicsit ha ráülve gurulsz vele?
De egy kicsit ropog illetve nem egyformán vannak a rovátkák a láncfeszítő jelöléseken. Nagyon minimális az eltérés de lehet akkor hogy oldalirányba kicsit feszül a lánc… Holnap megnézetem szakival mindenképpen.
Akkor annyi, de nem abban a szervizben nézetném meg na meg egyikben sem, szinte mindenhol túlhúzzák valami homályos okból, a gumisoknál is.
Máshova viszem mindenképp. Köszi az ötleteket! :)
Jó hogy mondod, meg is nézem a motoromat, mert volt gumisnál az enyém is 😁
Sziasztok!

Kicsit megkésve, de azért leírom mi volt a probléma (szerintem). Kicsit ferdén futott a kerék, illetve túl erősen volt meghúzva a tengelyanya. Kerék beállít, tengelyanya előírt nyomatékra húz, és újra szépen gurulunk, alacsony fogyasztással. :) Persze két szerelő is azt mondta rá szemrevételezéssel hogy tökéletes...