Üdv! Magyarországon a jogszabályok és papírozás stb. gyakorlatilag ellehetetleníti a motor átépítést. Én viszont a Bobberekbe lettem szerelmes és a közeljövőben szeretnék is egyet beszerezni. Mi a helyzet akkor ha én külföldről hozatok egyedileg átépített motort külföldi papírokkal stb. Így a honosításnak van akadája?
Szevasz Stavros,
mindegy, milyen állapotban hozod be, lehet átépített, totálkáros, stb., elvileg eredeti állapotába kell hozni a moci külsejét a forgalomba helyezéshez szükséges hatósági vizsgához. Eredeti külső+kifogástalan műszaki állapot. Itt tehát nem megengedett az oldalra kitett rendszámtábla, a hiányzó index, illetve figyelni kell arra is, hogy legyenek visszajelző lámpák akkor is, ha nincs konkrét műszerfal, és ha 2 személyesre szeretnéd vizsgáztatni a motort, akkor lennie kell hátsó ülésnek, felhajtható lábtartóknak és kapaszkodási lehetőségnek. E-jelzés nélküli halálfejes tükör, fényszóró, stb szintén felejtős. Ha nincs E-jelű, kérj kölcsön valakitől a vizsga idejére.
Ha megvan a forgalmi + a rendszám, utána már faraghatod-építheted-szépítheted átalakíthatod bobberesre, a későbbi műszaki vizsgákon már át fog menni, ha teljesíti a KRESZ előírásait.
Ez nem hivatalos, csak az én tapasztalatom :-)