Sziasztok! Elmentem egy rövid körre gurulni és egyszer csak leállt nem indult tovább. Most vasárnap egy kicsit hosszabb útra mentem, de a vége felé megint leállt. Az aksi új nincs 1 hónapos zselés bele való, de teljesen lemürt. Ma bemértük 13,41 en volt az aksi. Kicsit járattuk közben mértük úgy felment 14:4 re. Mi lehet az oka annak, hogy valami a nap végére teljesen leszívja az aksit? Így nem
Igazán merek hosszabb útra elindulni. Köszönöm a segítséget.
Két dolgot szeretnék megkérdezni.
1. milyen gyártmányú az akkumulátor (és ha megvan a típusa, azt is kérem)
2. a "leállt" igen sokmindent jelenthet, ha kifejtenéd pontosan, mi történik.
Ugyanis egyik mondatod azzal fejezed be, hogy teljesen lemerült. A másik mondatod azzal kezded, hogy 13.41V-on volt, amikor meg lett mérve. Ha ténylegesen teljesen lemerült (és azt méréssel tudtad ellenőrizni), aztán az állásban magához tért, az utalhat arra, hogy az akksinak van belső hibája. Ezért kérdeztem, hogy miféle akksi, mert ha pl. egy JP Moto, az kb. az ipari hulladék szintje.
Ha csak hirtelen pl. a harmincadik kilométer után a motorból elment az összes villany hirtelen, se műszerek, se semmi, az akár egy laza csatlakozás is lehet, pl. valamelyik akkusaru, a testkábel vagy a vékony piros vezeték, ami az akku plusz vastag kábelével párhuzamosan fut, kontakthibás.
...és legközelebb írd bele a kérdésedbe, hogy milyen motorról van szó, ne nekem kelljen nyomozni. Motor és motor között is van különbség, még az 535-ös Virago sem ugyanolyan töltésrendszerű, mint a 750-es.
A motorom egy 1991 -es Yamaha xv 750 es Virago. Az aksi neve LP a neve LB16AL-A2 zselés ez a típusa, ami kb 3 hete vettem. Előtte egy LP savas volt ugyan olyan, mint a zselés. Egyből beraktam a helyére, kipróbáltam és mentem vele.
Ez első nagyobb köröm kb 15 km lehetett. A határba megálltam leállítottam a gépet, de nem indult el. Ráadtam a gyújtást az önindító tekert, de semmi más nem történt. Haza toltam, egy idős bácsi adott egy 18A -ás aksit, ami azonnal beindította az motort. Haza érve az aksit felraktam tölteni és akkor láttam, hogy a töltőn a 25%-nál pirosan villog. Feltöltött, rá pár napra megint tettem egy nagyobb kört, ami kb 35-40 km lehetett. Épphogy haza értem vele. Az utca elején teljesen leállt a motor. Ekkor már az önindító sem tekert csak 4-5 msp múlva, de a jelenség ugyan az volt, mint az elsőnél az önindító tekert csak.
Tegnap elmentem egy barátomhoz, aki autó szerelő bemérte az aksit, ami teljesen fel volt töltve. Álló helyzetben mért 13,41 -et. Beindítottam ekkor megmérte az aksit, ami felment 14,5 fölé. Ő megtisztította a csatlakozókat és összeraktuk. A saruk rendben voltak vannak. Ellenőriztük, hogy megfelelően csatlakoznak és az is rendben van.
Ez úgy hangzik, mintha a töltés lenne bizonytalan. Amit Oszi mondott, azt érdemes megnézni.
A fesszabályzó és a generátor csatlakozása a motor váltókar felőli, azaz bal oldalán van. A fesszabályzó a balos utas lábtartó hátán helyezkedik el, a lábtartó konzolt le kell csavarozni a vázról a hozzáféréshez. A kábelezése is ott van nem messze. A lábtartó felett levő oldaltakaró alatt van egy műanyag, kb. háromszög alakú szerszámtartó alkalmatosság, az mögött vannak a vezetékek és a csatlakozók. Felül két ötös imbusz csavar fogja, alul csak be van akasztva.
A fesszabályzónak 4 vezetéke van, a 3 egyforma színű egy fehér műanyag csatlakozóban (a generátorról jövő) plusz egy piros, amit már emllítettem, a töltővezeték ami a 30A-es főbiztosítékhoz megy. Testvezetéke nincs, az maga a felfogatás - ahol a lábtartó a vázra van csavarozva, ott van egy festetlen pont az egyik tartófülnél. Ennek a festetlen résznek rozsdától és kosztól mentesnek kell lennie, a lábtartó konzol csavarja pedig normálisan meg kell legyen húzva a megfelelő kontakt érdekében.
Igen, értem. Azt nem olyan régen kb 1,5 hónapja leszedtem, mert egy lábtartót akartam feltenni ezek szerint az csúszhatott szét vagy nincs alaposan meghúzva. Meg fogom azt nézni. Köszönöm a segítséget. Vissza jelzek amint meg van.
Az is lehet - ugye ami a hiba megjelenése előtt közvetlenül macerálva volt, az mindig gyanús és célszerű megnézni. Lehet egy lazán illeszkedő saru, egy gyenge kontakt és máris hol van töltés, hol nincs. Amikor éppen méred, akkor pont jó a kontakt és 14.5V-ot látsz, máskor meg el-elmegy a rázkódástól és nincs töltés. Bosszantó, mert beviszi az embert a málnásba simán, pedig az XV annyira nem is furmányos sok egyébhez képest.
Sztem kicsit félre mentetek a diagnosztikával... mert azt írja, az "önindító tekert" - innentől kezdve irreleváns, mi van a fesszabbal, és biztos, hogy nem a fesszab miatt nem indult be.
"már az önindító sem tekert csak 4-5 msp múlva, de a jelenség ugyan az volt, mint az elsőnél az önindító tekert csak" - nyilván ez esetben sem az akksi van lemerülve, inkább gyújtás kör ill. annak testjénél keresgélnék.
Egyébként ezeknek a váratlan leállásoknak lehet teljesen más oka is, pl. oldalsztender kapcsoló, vagy annak vezetéke (ha van ilyen rajta)
A Virago-n gyakori, hogy az onindito meg eppen teker mert 7-8V (terheles alatti) feszultsegnel is atfordul, de a TCI mar nem csinal szikrat, mert az oreg Fuji ETD Darlingtonok, amik benne vannak 8.5-9V alatt mar csesznek mukodni.
Szét szedtem így néz ki most. Letakarítottam szebb lett, de a csatlakozója nem szép vagyis egyik se szép piszkos. Ennyit tudtam tenni az ügy érdekében. Szét szedni nem tudom a fekete csatlakozót ráadásul lyukas is oldalt. Nem én lyukasztottam ki. Most így néz ki a fesz.
Ott a testpont. Azt se hagyd ki, ott szokott még korrózió lenni, ami miatt nincs rendes testje.
A fekete csati a generátor 3 fázisa. A kis csati a két pici lábbal a gyújtás jeladója. Az egy szem piros vezetéket tartalmazó fehér műa. csatiban van az saru, ami a szabályozott feszültséget engedi ki.
Meg valamit észre vettem. A kis piros lámpa illetve a fordulatszám óránál a kis lámpa felvillan és elalszik. Ezt nem mindig láttam felvillanni. Most csinálja. Egyenlőre ennyit tettem, jön majd a teszt itt Ócsán falun belül és meglátjuk mi lesz vele.
A FUEL es az OIL lampa inditaskor kigyullad. Ha elereszted a start gombot, kialszanak. Ez normalis.
A FUEL lampa normal esetben akkor kezd vilagitani, amikor ideje a csapot tartalekra tenni, keves uzemanyag eseten.
Az OIL az olajszint csokkenese eseten vilagit, ha pl nincs eleg olaj benne avagy olyakor kapcsol be par masodpercre, amikor nyelgazon elozol valakit es az olajpumpa elviszi a karter aljarol az olaj zomet. Ez is normalis, nem kell tole megijedni. Nem az olajnyomas hianyat jelzi.
azért az a landport akku is lehet gyenge pont
havernak volt olyan gagyi akkuja ami újonnan full feltöltve sem indította be az lc4-est mert nem volt elég indítóáram
nem emlékszem hogy landport vagy dynavolt volt a neve, de egy egykutya mindkettő mofakerben lett vásárolva
50es robogót vitte évekig utána
Szia!
Nem tudom, hogy megfelelő e bele vagy erősebb kellene. A szerviz könyve ezt írja. Egy akkumulátorral foglalkozó üzletből vettem. Azt mondták, hogy ez jó bele. Nem értek hozzá mert még simán kezdő vagyok, de azt tudom, hogy a legjobbat szeretném bele. Hosszú túrákhoz majd egyszer valamikor valakikkel. Ha lesz
Az autoszerelo haverodnak van terhelovillaja akksit ellenorizni? Azzal meg lehetne vizsgalni az akkut.
Lattam mar Landportot ido elott elpatkolni, nem errol van szo, de jobb biztosra menni.
Amennyiben ez nem oldja meg a problémát, van még amit érdemes ellenőrizni. Ahogy írta Mlas az oldalsztender kapcsolót, ha van rajta, az önindítót(sok esetben a szénkefék és kommutátor megtakarításával) nagyobb lesz fordulatszáma és kisebb az áramfelvétele, és nem utolsó sorban a főtengely jeladót.
A sztenderkapcsoló két relén keresztül tiltja a gyújtást és/vagy az önindítót.
Üresben a sztender sem felhajtott, sem leengedett állásban nem tiltja sem a gyújtást, sem az önindítót. Mindettől függetlenül nem kerül semmibe megnézni.
Ha egyesbe kattintod a váltót, az oldaltámaszt lehajtva hagyod és kuplungot húzol, az önindító teker. Ha már jár a motor és lassan kiengeded a kuplungot úgy, hogy lent van a sztender, azonnal elveszi a gyújtást. Elengedett kuplunggal indítózni sem hajlandó.
Felhajtott sztenderrel egyesben, behúzott kuplunggal indít és szikra is van.
Ami előfordul, hogy az oldaltámasz kapcsolója kicsit szorul. Középállványra húzod, leguggolsz mellé, felhajtod az oldalsztendert, majd le. A kapcsoló egy dugattyú tulajdonképpen, amit a sztender nyom be, ha felhajtod. Ha lehajtáskor úgy látod, hogy csak lassan jön ki a dugattyú a kapcsolótestből, akkor a gumi védőharmonika alá kell egy kis kenőanyag és meg kell járatni.
A sztenderkapcsoló csatija az ülés alatt van. Kis fehér műanyag csati, benne egy fekete és egy kék-sárga vezetékkel. Multimétert szakadásmérő állásban rácsatlakoztatod, felcsukva sípol, lehajtva nem sípol.
Ami lényeges részlet lehet abból a szempontból, hogy töltés/akku VAGY kapcsoló és gyújtástiltás irányába kell-e menni az az, hogy amikor a hibajelenség fellépett (teker az önindító, de nem indul) indítózáskor elhalványultak a fények/lámpák a műszerfalon avagy sem illetve hogy az indítómotor lassabban tekert-e. Ezt viszont nyilván csak te tapasztaltad és eddig nem került szóba.
Semmi baj nincs meg tudlak érteni. Egyszer már csináltam ilyet. A sztenderd lent maradt, mert elfelejtettem és indítani akartam 1-be raktam el se indult azonnal letiltott. Majd a szokásos sztenderd fel és indulás mentem is. De mindenféle kép megnézem a dugattyút, amiről beszéltél. Most megyek egy pár kört teszek itt ócsán és megírom, hogy mi volt. Nagyon köszönöm a segítséged! ☺️
Meg volt a teszt bár nem sokat mentem kb 1 órát, de nem tapasztaltam azt, hogy leállt volna. Ugyan akkor azt átéltem, hogy egy picit jobban ment. Nem tudom azt, hogy ez annak köszönhető, hogy meg tisztítottam a dolgokat, de jobban ment lendületesebb lett.
Ha a toltesrendszeredben nem bizol a tortentek utan, lehet nem lenne hulyeseg egy (akar ideiglenes) voltmerot felhelyezni a kormany kornyekere. Vannak 2-3 ezerert kis ontapados LED kijelzosok, a lampafejbe relative konnyen behuzhato a vezetek (a gyujtaskapcsolo csatijanak a barna szala a kapcsolt 12V). Aztan ha mar lathatoan megszunt a baj, akar le is veheted.
Sajnos itthon nagyon gyér a kínálat, digitális van sok, de én állandóra akartam egyet, krómházas órával, fekete számlappal...
Nem volt egyszerű. A műszer Angliából van, a műszertartó a jenkiktől.
Meg volt a teszt kör. Sikeresen leállt megint, de most sajnos messzebb, mint a múltkor. De most egy kicsit rángatott leállás előtt. Nagy mázlim volt Dabas- Besnyőn jártam és kaptam egy nagy segítséget. Nem aksi baja volt, hanem a benzin csap szűrője lett piszkos nem kapott elég naftát és leállt. Az érdekesség csupán az, hogy a benzin csapt a Pr-re kellett át állítani és nagyszerűen beindult és haza tudtam vele jönni. Most ezt kell kicserélnem vagyis kitisztítani a szűrőt. A kérdésem az lenne, hogy a benzincsap elé egy másik szűrőt berakok azt lehet e? Illetve ha kitisztítom a szűrőt, akkor a karburátort is ki kell tisztítani?
Bocsánat ezekért a kérdésekért csak ezekből tanulok. Nézegettem videókat ezekről csak az a baj, hogy angol érteni nem értem, de a videót látom így felfogom.
Vedd ki a csapot, öblítsd ki a tankot. A szűrő csak egy háló a cső körül. Tisztítható. A csap is szétszedhető és pucolható. Lehet valami járat van eldugulva benne. A csap elé szűrőt nem tudsz tenni, a csap lényegi része a tankBAN van és már van rajta eleve.
Amúgy csak mellékesen... mennyi benzin volt a tankban? Mert ha PRI állásban megy, annyira nem lehet szutykos a tank alja, a PRI ugyanis a tartalék lyukából viszi a benzint és az lejjebb van, mint a sima ON állásban használt cső.
Nem lehet, hogy csak eleve nincs több 3 liternél a tankban, amikor megáll?
A PRI állás a szervizállás. PRI (PRIME) annyit tesz, hogy a teljesen üres karbit feltölti anélkül, hogy a motornak járnia kellene. ON és RES állásban csak járó motornál nyitja magát a csap (automatikusan). A hátán van egy vákuummal működtetett szelep, ha ját a motor, egy csövön vákuumot kap a csap és nyit. A PRI ezt kikerüli és a tartalék csőből (az alacsonyabbik) áramlik a benzin MINDIG, csak az úszóház tűszelepe állja útját, emiatt nem is célszerű így használni tartósan.
...és nem mellesleg javasolnám a Yamaha Virago topikot ennek további feszegetésére, mert itt csak csúsznak lefelé a kérdések és idővel meg se lehet találni
Igazán merek hosszabb útra elindulni. Köszönöm a segítséget.