Pitbike olajszivattyú

Azt szeretném kérdezni, hogy most vettem észre azt ,hogy a 4 ütemű pit bike on az olajszívattyú teljesen a blokk elején van.
Ha meredeken hegyen haladok fölfelé nem okoz problémát, hogy az olaj úgy tűnik nekem alig éri el a szívócső szintjét, mert hatra folyik értelem szerűen. Ezekkel a motorokkal nem szabad túl nagy dölésszögben menni ?
dieselbivaly 2025. március 31.
Nem lubickolunk a részletekben... Pl. a blokk típusáról sem esik szó. Így nehéz konrétumot mondani, ezért nem is próbálom meg.

Nagy általánosságban elmondható, hogy ha a gyártó ilyen célra csinál motort, a karter formáját, az olaj szívócsövét ennek megfelelően tervezi meg. Előfordul az is, hogy a blokk belsejében az ötnvényre olyan kiemelkedéseket tervez, ami az olajat nem engedi egyből a váltóig löttyenni. Emellé tényező az is, hogy milyen csapágyazású a blokk. Ami állandó olajnyomást igénylő siklócsapágyakkal készül, azt ritkán teszik ilyenbe. Aminél ez nem biztosítható, ott a kritikus alkatrészek görgős vagy golyós csapágyat kapnak, mert annak a fröccsenő olaj is elég.

Ettől nyilván tapasztalhatók eltérések, a kínaiak pl. szemrebbenés nélkül tesznek mindenféle blokkot bármibe is.
Köszönöm szépen a válaszod!
Egy Barton 125-ös kínai tucat.
Nem tartok attól, hogy a forgattyúsházban ne lenne kellő olajozás a (fröccsenő olajzas elegendő úgy vélem)
Viszint ha tartósan egy meredek hegyoldalon haladok felfelé úgy látom a olajszivattyú csonja kiér az olajszintből, mert a blokk elején van igaz lennt de elől. természetes, hogy ott volt könnyű a meghajtást rátenni. De felveződött a kérdés bennem, hogy a hengerfejbe hogy jut az olaj ha 45 fokos szögben áll a motor. és , hogy okozott e ptoblémát ez valakinél aki a hegyekben motorozik?
semmi sem történik , de ha úgy érzed tehetsz a 7 deci olajhoz plusz 1-2 decit és nagyobb lesz a szint , ezek elég egyszerű hondakoppintás blokkok aprópénz a felújítás , különben mekkora durva hegy van nálatok ahol annyi ideig mész hogy ne kapjon olajat ? 😆 de mikor lefele mész akkor meg megtelik a hengerfej olajjal visszafogja a vezérműtengelyt és csökken a teljesítmény .meg a szelepek is lassabban mozognak .. erre gondoltál ? 😃
Köszönöm a válaszod!
Gondoltam az olajszint emelésére is csak nem tudtam próbálta e valaki.
Vagy hogy okozott e problémát.
780 méter és lehet, hogy rossz gépet vettem erre a célra.
Ha nem okozott másnál tömegesen problémát akik a hegyekben laknak akkor valószínüleg bírni fogja.
Lehet ez csak bennem vetődött fel. de pl nagyon szeretek 1 kerekezni és így még jobban hátra löttyen az olajtömeg.
Szia elnézést ezt elfelejtettem a válaszból. sajnos ezt a képet tudom mellékelni.
Jo, csuklobol megmondom, hogy ugyanez a blokk (marmint ennek az eredetije) van a Honda CT90-ben, ami 'trailbike' azaz hegyes-volgyes utakra keszult es meg felezo is volt rajta.

Errol a Honda blokkrol annyit tudok mondani, hogy gorgos csapagyas a fotengelyes tugorgos a hajtokar. A vezermutengely siklocsapagyas, de gyanitom a hengerfejben a vezermutengely kornyeken vannak olajzsebek, amikben marad annyi olaj, hogy ne szoruljon meg.

Persze ettol meg hosszu kilometereken at 45 fokban haladni biztos nem lenne neki egeszseges, de eleve nem tul eletszeru az ekkora 100%-os emelkedo. 1-200 metert meg szerintem kibirja.
Köszönöm a válaszod!
Csak egy otlet...
Vannak ilyen olcso hengerfejre szerelheto homerok.

https://a.aliexpress.com/_EuUgGDw

Ha kene valami visszajelzes, ez segithet es nem draga. A vezermulanccal atellenes oldalra lenne celszeru feltenni a hengerfej valamelyik csavarja/anyaja ala es megnezni, normal uzemben mennyi a homerseklete. Akkor mar lenne mihez viszonyitani es extrem korulmenyek kozt (pl. 120 foknal) hagynad a blokkot pihenni. Ha meg nem szalad el a homerseklet, akkor meg tudod, hogy nem kell babusgatni.
Köszönöm! Nagyon jó ötlet.