2001 Triumph sprint RS 955i nehéz váltás

2001 Triumph sprint RS 955i. Nehézkes váltás,meleg olajjal. Ha lámpánál egyesig visszakapcsolok,álló helyzetben már nem tudom pl üresbe sem tenni. ha már gurul,valamivel könnyebb,de így is nagyon nehézkes. Gyári olaj van benne,kb 2000km et mentem az új olajjal. a régivel is ilyen volt. hideg motornál nincs ez a probléma. Olyan gond is van,hogy meleg motornál egyesben kinyomott kuplungnál is menne előre. De hidegen ez nem jelentkezik. Van ötletettek hogy mik lehetnek a problémák?
Norbi4993 2024. május 26.
Szerintem ha melegoldalon mondjuk 40-es helyett 50-es kenoanyagot hasznalnal segitene, de lehet csak nem passzol hozza az olaj markaja.
A kuplung lamellak felulete meg lehet fel van tukrosodve es osszetapad, mert teljesen vakuum keletkezik, mint mikor ket siküveglapot osszeszoritasz… es ezen a melegedesre elvekonyodo kenöolaj sem javit…
Köszönöm az ötletet,lehet benne valami. Kipróbálok egy másik típusú olajat is.
Valami olyasmi rémlik (mondjuk erről megkérdeznék egy Triumph-ban járatos embert azért, mert ez egy régi jegyzetemben van csak meg), hogy a kuplung kinyomó tüske, a "lifter piece" csinál ezeken ilyet. Az eredetin nincs kellő olajjárat, a kuplung dörzslamelláiról melegen leszóródik a kenőanyag. Ennek az alkatrésznek a cikkszáma T1175149.
A javított, későbbi alkatrészen asszem vannak spirális olajozó csatornák, asszem az a T171234.

De - ismétlem - ezt egy régi feljegyzésben találtam, érdemes tárgyalni egy Triumph szerelővel vagy angol fórumokon leskelődni.
https://triumphmotorcycleforum...
(pl. emez az 1050-ről szól, de a kuplung ua.)
Megkérdezek egy Triumph specialistát erről a dologról. Köszönöm a tanácsot. :)
Oké,köszi. :)