Yamaha XV750 csak 3800-as fordulatig pörög

Sziasztok! Egy 1992- es Yamaha xv 750 (3al) motorral kapcsolatban van egy kérdésem. Nemrég vettem a motort, ami másfél év állas után simán indult, csak dőlt a karburátorból a benzin. Leszedtem öket, szétszedtem, teljesen kipucoltam, vettem hozzá ha nem is gyári, de japán felújító készletet. mindent kicseréltem, összeraktam, aztán indítás. Be is indult, persze az elején durrogott, csattogott, fojt ki a benzin az első henger levegő csövénél. De ez egy gázadás után megszűnt. Próbakör, és eközben jött a meglepetés. Szépen húz, de csak kb. 3800-as fordulatig. Próbáltam minden fokozatban, de ugyan azt produkálja. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, ötlete? A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv, Ferenc
Bajczy72 2024. szeptember 19.
A 3800-as fordulatszám nekem "büdös". Szebben fogalmazva inkább úgy mondanám, hogy gyanús.

Tessen szíves lenni levenni a (levegőbeömlő) gumi könyököket, amik a karbi száját kötik össze a vázzal. Ott be lehet nézni és látható, ahogy a tolattyú emelkedik vagy süllyed járó motornál gázadáskor. Ha a tolattyú jól működik, 3000-es fordulatig szinte nem mozdul, 3000 felett kicsivel ugrálni kezd, 4000 környékén emelkedik.

Ha a tolattyú membrán tömítetlen vagy a tolattyú szorul, akkor a tolattyú nem emelkedik meg és gyorsítás helyett max hörgés, esetleg rángatás tapasztalható.
Hello, köszönöm az ötletet, meg is nézem, de azt még elfelejtettem megírni a kérdésemben, hogy mindezt nem produkálja terhelés nélkül, azaz álló helyzetben. Akkor maximális fordulatig kipörög.
Igen, mert terhelés nélkül elég neki az az üza/levegő mennyiség, amit kap az alapjárati fúvókáról és a tolattyú alól.
Nem a tied az első, ami ezt produkálja.
Még egyszer nagyon köszönöm. Holnap az lesz az első, hogy ezt megnézem. Ha ez a gond, sajnos még egyszer ki kell szednem a karbit. Igazából mindent kicseréltem, csak a tolattyút a membránnal nem. Nem tűnt rossznak, nem volt szakadt. Na mindegy, ha mégis rossz, akkor az is cserélve lesz. Ha nem gond a végén megírom mi lett az eredmény. Üdv!
Gyakran van olyan, hogy a kozepenel tomitetlen, ahol az ontveny testre a muanyag ra van fogatva. Ha ilyen gyanum van es azt latom, hogy nem emelkedik a tolattyu idoben, egy zsirozott o-gyurut szoktam a membran belso peremehez betomni a tolattyu feloli oldalon. Nyilvan akkorat, hogy ra lehessen huzni a tolattyura, de az atmeroje okan befeszuljon a galler ala. Ilyen 20 mm koruli, 1-es vagy hasonlo vastagsagu, attol fuggoen, hogy allunk 'ressel'

Na, ha ezutan a tolattyu mukodik, ideiglenesen igy lehet hagyni, de celszeru nekiallni keresgelni ket Tourmax VCC-206 utan, ami egy jo minosegu utangyartott cseredarab
Köszi az ötleteket, először megnézem hogy működik, ha nem jól, ami valószínű, akkor kipróbálom az o-gyűrűs megoldást. De már találtam is ezt a Tourmax-ot, 56 euró darabja. Egyébként lehet rendelni gyári Yamahát is, potom 189 euró/db. Az azért kicsit túlzás lenne, mivel a motort 480 euróért vettem. Még azt azért megkérdezem, mivel ez egy amerikai modell, és nem sok mindent találtam erről, te tudod mi valójában a szemmel nem látható különbség az európai modellhez képest? Üdv!
Semmi lényeges. Elvileg a tiéden van AIS, azaz egy-egy extra cső, ami a balsó tank alatti krómbuciból megy a kipufogókhoz.
Az levegőt tol a kipufogógázba, hogy tisztább legyen, ami kijön. Ez minden. Sokszor hirdetik, hogy a jenki modell +X lóerős, de nettó marhaság. Mechanikailag ennyi a difi. A karbik fúvókázása, a generátor, a váltó, minden ugyanaz. A tolattyú is.

Van pár felszerelésbeli és villamossági difi. A fényszóró mindig világít, a műszer mérföldes és esetleg lehet, hogy a két első irányjelző ikerszálas izzóval van szerelve. Olyan izzóval mint a hátsó lámpáé (21W/5W, ugye féklámpa és helyzetjelző). A jenkiknél az elülső irányjelző 5W-os izzószála a nappali menetfény, a 21W meg a villogó. Mondjuk ezt kettő pillanat kiiktatni, a lámpafejben a kék vezeték eteti az 5W-os szálat.
Ennek megfelelően az amcsi motorok lámpájában nincs 4W-os helyzetjelző izzó. Ha teljesen európaira akarod csinálni, helyzetjelző izzóval és sima index-szel, a kék vezetékeket kikötöd az index-ből, a lámpa foncsor meg lecserélhető. Az 535-östől az 1100-ig mind egyforma, csak 84 utáni legyen. Bár mivel állandóan megy a tompított, pont mindegy. De az állandóan világító index miatt hisztizhetnek a műszakin.
A tolattyúból mindenképp a Tourmax-szot javaslom, az a gyárival azonos. Akad olcsóbb kínai, de azok nem tartanak semeddig és nem is jól vannak megmunkálva, kb. mintha egy nyolcéves öntötte volna politechnika órán.