Yamaha XV750 csak 3800-as fordulatig pörög

Sziasztok! Egy 1992- es Yamaha xv 750 (3al) motorral kapcsolatban van egy kérdésem. Nemrég vettem a motort, ami másfél év állas után simán indult, csak dőlt a karburátorból a benzin. Leszedtem öket, szétszedtem, teljesen kipucoltam, vettem hozzá ha nem is gyári, de japán felújító készletet. mindent kicseréltem, összeraktam, aztán indítás. Be is indult, persze az elején durrogott, csattogott, fojt ki a benzin az első henger levegő csövénél. De ez egy gázadás után megszűnt. Próbakör, és eközben jött a meglepetés. Szépen húz, de csak kb. 3800-as fordulatig. Próbáltam minden fokozatban, de ugyan azt produkálja. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, ötlete? A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv, Ferenc
Bajczy72 2024. szeptember 19.
A 3800-as fordulatszám nekem "büdös". Szebben fogalmazva inkább úgy mondanám, hogy gyanús.

Tessen szíves lenni levenni a (levegőbeömlő) gumi könyököket, amik a karbi száját kötik össze a vázzal. Ott be lehet nézni és látható, ahogy a tolattyú emelkedik vagy süllyed járó motornál gázadáskor. Ha a tolattyú jól működik, 3000-es fordulatig szinte nem mozdul, 3000 felett kicsivel ugrálni kezd, 4000 környékén emelkedik.

Ha a tolattyú membrán tömítetlen vagy a tolattyú szorul, akkor a tolattyú nem emelkedik meg és gyorsítás helyett max hörgés, esetleg rángatás tapasztalható.
Hello, köszönöm az ötletet, meg is nézem, de azt még elfelejtettem megírni a kérdésemben, hogy mindezt nem produkálja terhelés nélkül, azaz álló helyzetben. Akkor maximális fordulatig kipörög.
Igen, mert terhelés nélkül elég neki az az üza/levegő mennyiség, amit kap az alapjárati fúvókáról és a tolattyú alól.
Nem a tied az első, ami ezt produkálja.
Még egyszer nagyon köszönöm. Holnap az lesz az első, hogy ezt megnézem. Ha ez a gond, sajnos még egyszer ki kell szednem a karbit. Igazából mindent kicseréltem, csak a tolattyút a membránnal nem. Nem tűnt rossznak, nem volt szakadt. Na mindegy, ha mégis rossz, akkor az is cserélve lesz. Ha nem gond a végén megírom mi lett az eredmény. Üdv!
Gyakran van olyan, hogy a kozepenel tomitetlen, ahol az ontveny testre a muanyag ra van fogatva. Ha ilyen gyanum van es azt latom, hogy nem emelkedik a tolattyu idoben, egy zsirozott o-gyurut szoktam a membran belso peremehez betomni a tolattyu feloli oldalon. Nyilvan akkorat, hogy ra lehessen huzni a tolattyura, de az atmeroje okan befeszuljon a galler ala. Ilyen 20 mm koruli, 1-es vagy hasonlo vastagsagu, attol fuggoen, hogy allunk 'ressel'

Na, ha ezutan a tolattyu mukodik, ideiglenesen igy lehet hagyni, de celszeru nekiallni keresgelni ket Tourmax VCC-206 utan, ami egy jo minosegu utangyartott cseredarab
Köszi az ötleteket, először megnézem hogy működik, ha nem jól, ami valószínű, akkor kipróbálom az o-gyűrűs megoldást. De már találtam is ezt a Tourmax-ot, 56 euró darabja. Egyébként lehet rendelni gyári Yamahát is, potom 189 euró/db. Az azért kicsit túlzás lenne, mivel a motort 480 euróért vettem. Még azt azért megkérdezem, mivel ez egy amerikai modell, és nem sok mindent találtam erről, te tudod mi valójában a szemmel nem látható különbség az európai modellhez képest? Üdv!
Semmi lényeges. Elvileg a tiéden van AIS, azaz egy-egy extra cső, ami a balsó tank alatti krómbuciból megy a kipufogókhoz.
Az levegőt tol a kipufogógázba, hogy tisztább legyen, ami kijön. Ez minden. Sokszor hirdetik, hogy a jenki modell +X lóerős, de nettó marhaság. Mechanikailag ennyi a difi. A karbik fúvókázása, a generátor, a váltó, minden ugyanaz. A tolattyú is.

Van pár felszerelésbeli és villamossági difi. A fényszóró mindig világít, a műszer mérföldes és esetleg lehet, hogy a két első irányjelző ikerszálas izzóval van szerelve. Olyan izzóval mint a hátsó lámpáé (21W/5W, ugye féklámpa és helyzetjelző). A jenkiknél az elülső irányjelző 5W-os izzószála a nappali menetfény, a 21W meg a villogó. Mondjuk ezt kettő pillanat kiiktatni, a lámpafejben a kék vezeték eteti az 5W-os szálat.
Ennek megfelelően az amcsi motorok lámpájában nincs 4W-os helyzetjelző izzó. Ha teljesen európaira akarod csinálni, helyzetjelző izzóval és sima index-szel, a kék vezetékeket kikötöd az index-ből, a lámpa foncsor meg lecserélhető. Az 535-östől az 1100-ig mind egyforma, csak 84 utáni legyen. Bár mivel állandóan megy a tompított, pont mindegy. De az állandóan világító index miatt hisztizhetnek a műszakin.
A tolattyúból mindenképp a Tourmax-szot javaslom, az a gyárival azonos. Akad olcsóbb kínai, de azok nem tartanak semeddig és nem is jól vannak megmunkálva, kb. mintha egy nyolcéves öntötte volna politechnika órán.
Helló! Az történt, hogy leszedtem a gumikat a karbiról ahogy javasoltad, és megnéztem a tolattyúkat, mi jót csinálnak. Úgy láttam felemelkednek rendesen, ezért újra összeraktam, és indítás után, ami elég nehezen megy neki, tehát nem indul pöccre, jobban mondva igen, de többször leáll. Na mindegy, most nem ez a lényeg, ezt majd később orvosolom. Hanem az, hogy melegítettem picit, aztán uccu neki lesz ami lesz elindultam egy körre. És láss csodát szuperül működött. Később mentem egy nagyobb kört, és nagyon jól viselkedett. Szépen felpörgött, húzott rendesen, semmi baj nem volt. Úgy néz ki meggyógyította önmagát. Most még az alapjárat túl alacsony, ezért néha lefullad ha megállok. Köszi a segítséget, persze még vannak hibái, és ha gondom akad még írni fogok ha nem gond.
Szép estét! Üdv, Feri!