Sziasztok! Négyüteműn robogtam, de most kétütemre váltottam. Nekem szokatlan a következő, eddig nemismert probléma:
Motor jár, szépen beindúlt. Gázt adok, hangosodik. Hangosodik. Hangosodik.
Már nagyon pörög, hangos mire megmozdúl, szinte az egész kerület el tudna aznap menni annyi benzinnel dolgozni, mire elindúl! Nem túlerőteljesen degyorsúl. Aztán mintha zerge lenne amitragadozó kerget elszágúld! A hangja kitisztúl, reagál a kis gázmozdulatokra is.
Lámpa, lassítok, kezdődik előről minden.
Napközben araszolva a városban rémálom.
TTovábbá, ha már megy, kihúzatom hosszan és visszaveszek elakad a hangja és hiába húzom neki nahxon nehezen talál újra magára
Szinte 100% hogy a röpsúlyos kuplungnál valami nem jó. Teljesen egyet értek az előttem szólóval vagy a könnyű görgők vagy az erősebb rugók okozzák a gondot. Ha valami BoyRacer-től vetted akkor valószínűleg ő alakította ilyenre mivel így fittizve kell vele haladni. Nem egy nagy összeg egy tucatrobogónál visszacsinálni az egészet. Szerintem keress fel egy normálisabb szerelőt (mivel a kérdésedből ítélve nincs nagy tapasztalatod a dologban és a robogók röpsúlyos kuplungja nem feltétlenül az az elem amivel a műszaki tudás megszerzését kezdeni kellene) és szedesd szét vele, biztos hogy ott lesz a gond. (Halkan megjegyzem hogy ez a hajtásszíjnak sem használ.)
Szerintem ez valamennyire 2T probléma is, illetve inkább sajátosság. A 2T hengerek szeretnek egy viszonylag szűk fordulatszámtartományban jól működni, ott erősek, ez a tartomány a "power band". Persze meg lehet csinálni, hogy viszonylag széles legyen a power band, de akkor valószínű nem is lesz túl erős. Egy erős versenyhenger jellemzően szűk tartományban, magas fordulatszámon ad le nagy teljesítményt - szűk a power band; amikor alatta vagy, akkor erőtlen vánszorgás van jobb esetben, rosszabb esetben lefulladás, ezért mindig húzni kell a gázt, viszont amikor beérsz a powerband-be, úgy megindul, mintha s*-be rúgták volna. Illetve ezért született meg a power szelep, aminek az a célja, hogy az erős motoroknál a felső fordulatszámtartományokban megmaradjon az ereje, de alul se menjen el annyira.
Robogókhoz egyébként nem értek, tényleg lehet kuplung probléma is mellette, de ha tényleg valami boyracer bütykölgette, akkor simán el tudom képzelni, hogy felrakott valami erősebb versenyhengert, és az is hozzájárul ehhez a "nem megy-nem megy-kilő!!!" viselkedéshez. Ha már szétszedeted, nézesd meg a hengert, és vagy próbáld visszarakni a gyárit, vagy szokj hozzá, hogy nem szabad elengedni a gázt. Ami igazából véve egész élvezetes tud lenni, de elhiszem, hogy egy 4T robogó után szokatlan, az nem csinál ilyet, sokkal "kultúráltabb".
Jó reggelt! Nem írtad, de valószínüleg robogóról van szó az említett hozzászólásodban. Elsőre úgy tűnik, túl könnyűek a görgők vagy a kuplung rugói erősebbek mint kellene. Persze ettől még mindig érdemes lenne a hajtáslánc minden elemét megvizsgálni, hogy szorulás , kopás nem az okozója ennek a jelenségnek.
Motor jár, szépen beindúlt. Gázt adok, hangosodik. Hangosodik. Hangosodik.
Már nagyon pörög, hangos mire megmozdúl, szinte az egész kerület el tudna aznap menni annyi benzinnel dolgozni, mire elindúl! Nem túlerőteljesen degyorsúl. Aztán mintha zerge lenne amitragadozó kerget elszágúld! A hangja kitisztúl, reagál a kis gázmozdulatokra is.
Lámpa, lassítok, kezdődik előről minden.
Napközben araszolva a városban rémálom.
TTovábbá, ha már megy, kihúzatom hosszan és visszaveszek elakad a hangja és hiába húzom neki nahxon nehezen talál újra magára