Nos az ötletem onnan indult,hogy 30 èves gèpsárkányomnak hol a fesszab hol a generátorja nyekkenik meg. Gyári alkatrèszek ugye kilőve, állandóan tekercseltetni, szabályzót keresgèlni. Elèg volt! Pici faridomra felszerelhető 12v 3w diódavèdelemmel ellátot akksitöltőt felszerelni,állandóra kötni szerintetek nagy hülyesèg lenne?
Egyik kollégám használ hasonlót az autójában (F Astra sedan) a kalaptartóján van. Praktikerben vette 10papírért évek óta nincs gondja az akkuval, le is kapcsol ha maxon feltöltötte, elmondása szerint.
Nos beszereztem egy napelemet. Túl jò. 22v napsütèsben, úgyhogy vennem kell hozzá egy fesszabályzót ami leredukálja 14v-ra. Mèg árnyèkban is 17v. 14Ah akksim van ès ledes fogyasztók, 2.5w-os a napelem, számításaim szerint nem lesz szüksèg generátorra. Cseptöltès funkció bőven elèg lesz. Sőt mivel lehúzom a forgó ès álló rèszt kevesebbet is fog fogyasztani.
Nos túl vagyok a 48 órás teszten. Hihetetlen!!! Generátor forgó ès állórèsz kihajítása után, figyelem! 2L minusz fogyasztás 100-on. Teljesítmènyben nem vettem számottevöen èszre semmit. Full ledes fogyasztóim vannak így igazából csak az önindítózádokat kell visszatöltenie a napelemnek, amire kèpes is. 48 óra alatt mentem 480 km-ert, kb 30-40 indítózás, folyamatos világítás egy pár óra gps. Egyszóval normál napi használat ès telkesen elègedett vagyok vele. Tankra szereltem ennyi negatívum,hogy tankoláskor le-fel ès sokan nèzik mi az ott.