Sziasztok.A segítségeteket szeretném kérni.Nyár végén vettem egy Keeway Gocciát 3600 megtett km-rel.Eddíg tökéletesen indult és ment. Most,hogy hűvösebb lett a levegő 5 perc járatás után ha reggel indulok vele melóba,100 méter után le akar fulladni.Gázráadásra is fullad de le nem áll,alapjáraton megyszépen. Kb.fél perc múlva újra reagál a gázadásra és megszűnik a hiba.Ezt már 4-5-ször csinálta,de csak reggel.Délután melóból hazafelé semmi hiba,csodásan megy.Kérlek benneteket,ha valaki találkozott már ilyennel,az segítsen! Előre is köszönöm.
Ez, ha jól láttam; porlasztós kétütemű motor, ugye? Ha igen, ilyen időben nagyon durván el tud bennük szegényedni a keverék, ami sokféle "nem megy a motorom" típusú problémát tud okozni (ahogy persze a túldúsulás is, de ilyen időben valószínűleg nem ez áll fenn). A keveréket használati tartomány legnagyobb részében a schubert tű szabályozza. A hideg levegő jellemzően sűrűbb, "vastagabb", tehát ugyanannyi bejuttatott benzin mennyiség mellett a keverék szegényebb lesz.
A schubert tűt alacsonyabbra engedve korlátozhatod a bejutó levegő mennyiségét, ezzel dúsítva a keveréket. Én ezzel próbálkoznék első körben. Sajnos a porlasztós motoroknál alap karbantartás a különböző időjárások közötti karburálási szarakodás.
Már bocs, de ez ÍGY hibás...
A bejutó levegő mennyiségét a tolattyú szabályozza.
a Súber-tű a beáramló levegő által szállított benzin mennyiségét szabályozza. Tehát: Ahhoz, hogy keverék dúsabb legyen, emelni kell a tűn.
Köszönöm ,hogy válaszoltál levelemre. Két ütemű,az biztos. Hogy porlaztós-e,azt nem tudom.Jövő hét végén,vissza viszem a kereskedőhöz,már beszéltem vele.Amit írtál,mindenképp megmutatom neki.Nagyon okos gondolat,nekem nem jutott volna eszembe. Köszönet mégegyszer.
Lényeg a lényeg, a tűt magasabbra kell emelni, így dúsabb lesz a keverék, ez a helyes megállapítás, csak kapkodva írtam. Jó esély van rá, hogy ez megoldást jelent. Melegebb időkben majd "dadogni" fog, meg "megtorpan" valamilyen fordulat körül, akkor lehet újra babrálni.
Ahol szereltek már motort, tudni fogják mit kell csinálni 🙂
2 ütemű, tehát porlasztós. De, ha ennyire nincs fogalmad róla, tényleg jobb, ha elviszed hozzáértőhöz. Ilyen esetben viszont majdnem "felesleges itt kérdezni", mert amint a példa mutatja, kb. semmit sem érsz a valaszunkkal. Igy is, úgy is el kell vinned szerelőhöz a gépet.
Valamennyit értek hozzá,azért is kérdeztem.Ha kis hiba lenne,megcsinálom magam.De ezt a motort,másfél hónapja vettem,nem hajtottam bele még 300 km-t se és nem a szereléssel akarok foglalkozni,azt oldja meg a kereskedő,akitől vettem.
A hideg lehet a titok nyitja. A legtöbb ilyen 2T karbi automata szívatós. Lehet, hogy az nem nyit eléggé.
Próbáld meg kicsit tovább melegíteni a motort hideg reggeleken, elindulás előtt. Ha az segít vagy csökkenti a tüneteket, akkor esélyesen a szívató vacakol.
Ettől függetlenül ellenőrizném a gyertya elektródahézagját (0.7-0.8mm kéne legyen) is és a színét. Ha tényleg kevesebb anyagot kap, akkor annak látszatja van a gyertyán.
Azért egy kompresszióméréssel kezdenék.....keeway-nél ez bármennyi km.-nél érdemes....nekem volt sajár keeway robeszom vadi újonnan vásárolva, 2 év alatt mindössze tán 3000km-t mentem vele mire uigyanezt csinálta amit írtál és végül rámértem, vazz alig volt mérhető hidegen, amennyiben ez jó akkor azt kell szép sorjában elvégezni amiket többen is írtak.
Neked is köszönöm a segítséget Ali.Próbáltak lebeszélni erről a motorról,de nem tudtak. Már bánom,hogy megvettem,nem is volt olcsó.Van egy Toreóm ,valószínű azt fogom hadrafogni,ettől pedíg megválok.
Igazat adok neked is Sanyi.A 90 kilóm alatt a dombokat nagyon nem szereti.Visszaesik a sebesség 30km/h-ra és csak adomb tetején kezd el újra gyorsulni.