Sziasztok!
Nemrég lettem boldog tulaja egy CB 500-nak,mindeddig óriási a szerelem,de a legutóbbi 30 km-es menet után a garázsba érve leállt a motor. Beindítottam,pár másodperc múlva
megint leállt,aztán harmadszorra már tartotta az alapjáratot,és észrevettem,hogy a hővisszajelző középen van és feljebb is kúszik kicsit,aztán beindult a hűtés,de csak középig vitte le.
Ez az első négyütemű modernebb motorom,szóval nem tudom,hogy ez gyakran előforduló probléma,vagy gyanakodjak valamire? Budapestről pályán 120-150-nel gond nélkül hazahoztam,de az hidegebb időben volt,úgy 10 fok körül,de most sem volt több 22-nél.
CB 500-nak nincsenek ilyen melegedési típus hibái és nem is azért áll le a motorod. Ha túlmelegszik,akkor bekapcsol a ventilátor és visszahűti! Ott,más lesz a gond!
Nekem ugyan nem CB-m van, de ez minden hasonló vízhűtéses motornál így van: teljesen normális, hogy álló helyzetben a venti nem viszi le fagypont alá a blokk hőmérsékletét, a középtartomány abszolút OK, oott kell lennie. Az nem túlzott melegedés. Akkor lenne melegedés, ha fent a piros tartományban lenne a mutató.
Egyébként akármennyire vízhűtéses, nagyonis számít a menetszél, meg hogy milyen idő van kint, sokkal több hőt tud cserélni a hűtő, ha nem egyhelyben állsz, hanem mész a motorral, és a hűtőt (meg persze a blokkot is, főleg naked motornál) folyamatosan csapja a hideg menetszél. Úgyhogy nem véletlen, hogy a garázsban állva jobban felmelegszik, mint amikor hideg időben mész vele az autópályán (gondolom nem halálra pörgetve).
A leállás ettől függetlenül gond, azt feltétlen nézesd meg, de nem a hűtés környékén lesz a hiba; én üzemanyagellátásra tippelnék első körben, bár a leírásod alapján szinte bármi lehet.
Nemrég lettem boldog tulaja egy CB 500-nak,mindeddig óriási a szerelem,de a legutóbbi 30 km-es menet után a garázsba érve leállt a motor. Beindítottam,pár másodperc múlva
megint leállt,aztán harmadszorra már tartotta az alapjáratot,és észrevettem,hogy a hővisszajelző középen van és feljebb is kúszik kicsit,aztán beindult a hűtés,de csak középig vitte le.
Ez az első négyütemű modernebb motorom,szóval nem tudom,hogy ez gyakran előforduló probléma,vagy gyanakodjak valamire? Budapestről pályán 120-150-nel gond nélkül hazahoztam,de az hidegebb időben volt,úgy 10 fok körül,de most sem volt több 22-nél.
Előre is köszi,ha valaki tud segíteni.