Sziasztok! Szeretnék visszatérni a motorozáshoz. Mondhatni már két éve nem ültem motoron és már hiányzik. Egyenlőre még nincs jogsim, de B jogsira kiegészíthető A1-re gondoltam kezdésként és valami 125-ös gyorsasági motorra. Stílus alapján nekem a Yamaha YZF-R125 és Aprilia RS125 (2006-) azaz az újabb vonal jön be leginkább. Melyiket ajánlanátok nekem? Esetleg más motor amit inkább érdemesebb lenne, és tegyek inkább hozzá? Pl. elgondolkodtam naked stílusban a KTM Duke-on is.
Pl. sokan írták, hogy az RS125 annyira ki van hegyezve, hogy nagyon nagy a szerviz költsége, máshol pedig azt olvasom, hogy 10000 km-ként ha 20-30 ezer volt a szerviz költség.
Hogy mire használnám? Nyári napokon biztos ezzel gurulnék el a melóba, ezen kívül szívesen mennék nagyobb távokat, túrákat, kanyargósabb utakon járás,
A keretet olyan 600 körülire gondoltam ki.
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!! :)
Jól mondták, a Yamaha és az Aprilia szerintem két külön világ. Az Aprilia valóban versenygénekkel rendelkezik, közel annyi lóerős, mint egy 250-es, miközben azoknál sokkal könnyebb, jó futóművel és fékkel. A Yamaha egy A1-hez igazított sokkal szelídebb motor, majdnem feleannyi LE-s, mint az Aprilia.
Bár nagy tapasztalatom nincs a két motorral, azt tudom, hogy az Apriliát azok keresik, akik kis köbcentival akarnak pályázni. Esetleg pár sebességőrült fiatal, akinek nagyobb motorra még nincs jogsija, és 125-ből akarják kihozni a legtöbbet. Karbantartásra viszont nem feltétlen figyelnek oda. Ezért hallhattál különböző véleményeket. Gondolom ha 0 km-esen veszel egy Apriliát, és rendesen figyelsz a karbantartására, sok gondod nem lesz vele. Viszont ha veszel egy széthajtottat, esetleg megtörtet, amiről nem igazán gondoskodtak, akkor az betegágy és pénztemető. A Yamaha jóval kockázatmentesebb vételnek tűnik. Az Aprilia igényli is a gyakoribb karbantartást és a jobb minőségű (drágább) alkatrészeket. Elég csak a gumira gondolni például. Úgyhogy ha mindkettőt rendesen karbantartod, akkor az Aprilia tuti több pénzedbe fog kerülni. Cserébe persze élményben is többet nyújt.
Ha a lényeg az alacsony költség, megbízhatóság, munkába járás és túrák, akkor egyébként nem egy ilyen sportmotor a legjobb választás, ha nem idegenkedsz teljesen a naked/félidomos stílustól, akkor ott van pl. a Honda CBF125, CG125, Yamaha YBR 125, Suzuki RV 125 VanVan és hasonlók. Ezek pont ezeket tudják nagyon jól.
A motorozás viszont sokszor nem az ésszerűségről szól, úgyhogy ha mégis a sportosabb kinézetű motorok érdekelnek, akkor mindenképp a Yamahát ajánlanám, az jobban megfelelhet a céljaidnak. Vagy ott a Honda CBR125, ami teljesen hasonló karakter, és talán nagyobb is a választék belőle.
Ha kevésbé ismert márkákat is kipróbálnál, akkor tudom ajánlani a Derbi GPR 125-öt, az új 4 ütemű hasonló, mint a Yamaha, sőt még minőségibb is annál, viszont kisebb a választék, és az alkatrészellátás is gyengébb nyilván. A Kymco is jó motorokat gyárt (nem kínai és nem vacak), a Kymco Quannon-ból van naked meg idomos motor is, utóbbi is egész sportmotor kinézetű.
Ha meg csak egy szezonra veszel 125-öst, és jövőre úgyis nagyobbat/másikat veszel, akkor meg szinte mindegy, mit választasz. :) (Viszont most esett le, hogy A1-es jogsid lesz, abba nem fog beleférni az Aprilia, ahhoz legalább A2-es kell. Kivéve, ha a 4 ütemű RS4-re gondoltál, de az meg nem jön ki 600e-ből.)
Pl. sokan írták, hogy az RS125 annyira ki van hegyezve, hogy nagyon nagy a szerviz költsége, máshol pedig azt olvasom, hogy 10000 km-ként ha 20-30 ezer volt a szerviz költség.
Hogy mire használnám? Nyári napokon biztos ezzel gurulnék el a melóba, ezen kívül szívesen mennék nagyobb távokat, túrákat, kanyargósabb utakon járás,
A keretet olyan 600 körülire gondoltam ki.
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!! :)