Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Sztori a következő: 2 héttel ezelőtt mentem a géppel kb 800km-t, aztán garázsba lett rakva, mai napon elővettem, hogy menjek vele. kb 20-30km város-falu utak után felmentem a pályára. 10 perc után egyenletes 130km/h sebességnél egyszer csak 1 nagyon hangos durranást hallottam hátulról, és a durranással egyidőben elkezdtem nagyon durván lassulni, kb 2 másodpercig csak lefele mentek a mutatók, majd ezután mint ha mi sem történt volna, visszatért ereje. Egyből arra gondoltam hogy defektet kaptam. Célba vettem első pihenőt(nyilván lassabban mint előtte). Nem telt el 2 perc, megint hangos durranás, motor lefulladt(leállt) lassulás.. Kuplung be, motor újraindít kuplung ki és megint mint ha mi sem törént volna.. Elértem a pihenő helyet, megálltam láttam,hogy a guminak semmi baja, se elől se hátul.. Tanácstalanul álltam a gép mellett a pihenőben, hogy akkor most?
Az első fogaskerék alatt az idomon(a támasztónál) feltűnt 3 cseppnyi olaj a láncról, ennyi volt ami "új" volt indulás óta. Elindultam vele mert ha nézegetem a helyzet nem lett volna jobb, és haza se értem volna vele soha. Indulást követően kb 10 perc múlva megint hangos durranás, lassulás, 1-2 másodperc és megint mint a legelső alkalommal. Az ezek után megtett sac/kb 170km -en nem fordult elő többször,ebből kb 120 pályán.
2. szezonom lesz vele, eddig ilyet soha nem csinált.
A gép egy Honda CBR 600 F4 1999 karbis.
Nemrégiben volt szerelőnél, ami csinálva volt rajta: Új gyertyák, vezérműlánc, fékbetétek, fékfolyadék, motorolaj+szűrő, karbi szinkron.
Akkumlátor kb fél éves lehet.
Kérdés: Mi okozhatta a jelenséget, és hogy-hogy "csak" 3x és utána megszűnt ez az egész?
Félreértések elkerülése végett, amikor leraktam a motort, nem otthon tettem, hanem onnan 200+km-re és muszájból kellett vele hazajönnöm.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Rossz szelephézag,elkoszolódott légszűrő,elrepedt szívócsonk,ahol falsot szív,rossz karbi beállítás,esetleg gyújtás,feszültségszabályzó és gyertya probléma is lehet! Ezt így elég nehéz megmondani,de ezek is mind ezt produkálhatják! Illetve,még 2 apró dolog,az egyik a benzinszűrő eldugulása,illetve a rossz minőségű benzin!
A Yamahámmal én is jártam így,elvittem vezérműlánc cserére és szelephézag állításra,csak kókler volt a szerelő,és az egyik hengernél nem volt szelephézag, indításkor olyanokat durrogott,a végén már csak az utcán mertem indítani,nehogy a szomszédok elzavarjanak vele.Aztán elküldtem a gépet egy nagyjavításra okos szerelőhöz,az rendbetette a hengerfejet,beállította a hézagokat,azóta nincs durrogás.Nem mindegy kivel javíttatsz,a hézagot és karbiszinkront kevesen tudják jól beállítani.
A segítségeteket szeretném kérni!
Sztori a következő: 2 héttel ezelőtt mentem a géppel kb 800km-t, aztán garázsba lett rakva, mai napon elővettem, hogy menjek vele. kb 20-30km város-falu utak után felmentem a pályára. 10 perc után egyenletes 130km/h sebességnél egyszer csak 1 nagyon hangos durranást hallottam hátulról, és a durranással egyidőben elkezdtem nagyon durván lassulni, kb 2 másodpercig csak lefele mentek a mutatók, majd ezután mint ha mi sem történt volna, visszatért ereje. Egyből arra gondoltam hogy defektet kaptam. Célba vettem első pihenőt(nyilván lassabban mint előtte). Nem telt el 2 perc, megint hangos durranás, motor lefulladt(leállt) lassulás.. Kuplung be, motor újraindít kuplung ki és megint mint ha mi sem törént volna.. Elértem a pihenő helyet, megálltam láttam,hogy a guminak semmi baja, se elől se hátul.. Tanácstalanul álltam a gép mellett a pihenőben, hogy akkor most?
Az első fogaskerék alatt az idomon(a támasztónál) feltűnt 3 cseppnyi olaj a láncról, ennyi volt ami "új" volt indulás óta. Elindultam vele mert ha nézegetem a helyzet nem lett volna jobb, és haza se értem volna vele soha. Indulást követően kb 10 perc múlva megint hangos durranás, lassulás, 1-2 másodperc és megint mint a legelső alkalommal. Az ezek után megtett sac/kb 170km -en nem fordult elő többször,ebből kb 120 pályán.
2. szezonom lesz vele, eddig ilyet soha nem csinált.
A gép egy Honda CBR 600 F4 1999 karbis.
Nemrégiben volt szerelőnél, ami csinálva volt rajta: Új gyertyák, vezérműlánc, fékbetétek, fékfolyadék, motorolaj+szűrő, karbi szinkron.
Akkumlátor kb fél éves lehet.
Kérdés: Mi okozhatta a jelenséget, és hogy-hogy "csak" 3x és utána megszűnt ez az egész?
Félreértések elkerülése végett, amikor leraktam a motort, nem otthon tettem, hanem onnan 200+km-re és muszájból kellett vele hazajönnöm.
Segítségeteket előre is köszönöm.