Yamaha XVS 1100-hez tapasztalt szerelőt keresek

XVS1100 első henger felől csattogó hang,ami magadabb fordulaton elhallgat. Szelephézag ok,vezérműlánc cserélve lett.Valaki rutinost keresek aki meghallgatná,és tanácsot adna,vagy javítaná is.
Szabi53 2024. augusztus 31.
Vezermulanc feszitot csereljetek fel: hatsot elore, elsot hatra. Az nem kerul semmibe.
Nezzetek meg vandorol-e a hang.
Megcseréltem, sajnos nem jött be,pedig jó ötlet volt.Hidegen csendes,de melegen előjön a hang.Sajnos nem tudok feltölteni kisfilmet🙁
Ha jól tévedek, a hengerfejből jön.
Nos... hasonló jelenséget már tapasztaltam Virago blokknál, ami gyakorlatilag ugyanez.
Melegen az alumínium kitágul és vagy a vezérműtengely belső csapágyazása (ami a hengerfejben van saját anyagából kialakítva) "lazul fel" nagyon, vagy a himbák lógnak nagyon a tengelyükön.

Valamennyire mindenképp zajos lesz a konstukcióból adódóan, de így, hogy nem hallom, nehéz.

Alant egy-két link, ami zajosnak tűnő, de relatíve egészséges blokkok zaja.

http://youtu.be/hCZZBOA35Bg
http://youtu.be/mBdmVLkBghc

Ez egy helytelenül beállított szelephézag pl.
https://youtube.com/shorts/19N...

Mi volt az előzménye a zajnak? Esetleg bármi, pl. olajcsere után jött elő, vagy ilyesmi?
Sajnos nem jött be.🙁pedig jó ötlet volt
Talán kuplung csere óta,( annak nem lehet köze hozzá), szép lassan jött elő.Küldenék felvételt messengeren.
Már küldtél :D
De valóban, a kuplungnak nem sok köze van hozzá.

Ott annyi a jellegzetesség, hogy a kuplungdekli az olajszűrő fedélhez hasonlóan része a kenési útvonalnak. Ezért nem szabad ott pasztával tömíteni papír helyett. A hengerfejhez vezető járat elég szűk, ha a paszta túl van tolva és apró sallangok kerülnek az olajba, eldugulhat valahol. A dekliben levő szimmeringet, ami a főtengely felé tömít (konkrétan a tengelyvégBE tolja az olajat) célszerű 30-40 ezrenként cserélni, hogy a használatban megkeményedett szimering miatt ne menjen el az olajnyomás a hajtókarokból.

A hengerfejben az olajozás megléte könnyen ellenőrizhető, mert külső olajcsöves. Alapjáraton kicsit meg kell nyitni a hengerfejen azt az átömlőcsavart, amire az olajcső megy. Az olajnak szépen nyomulnia kell kifelé. Csak tessék rongyot alátenni, mert minden olajos lesz, ha nem.
Kipufogót átnéztem,ott semmi kifújás,pedig reménykedtem.Az olajozás is rendben.A szelephimba kotyog,billeg oldal irányba is egy kicsit,ez nem tudom mennyire normális.Beszereztem egy sztetoszkópot,azon nem hallok semmi,ha kizárom a külső zajt.Most az ais rendszert vizsgálom.
Ahhoz, hogy a himba lógását megmérje az ember, ki kell venni a himbatengelyt és a himbát, majd megmérni mikrométerrel.
Ehhez a vezérműtengely is ki kell jöbböj, mert máshogy nem fér ki a himba. Elég macerás műsor.

Ellenben ha minden rendben és csak a himbát találod kicsit túl lazának kézzel, akkor lehet tovább használni, nem csinál bajt, csak zajos.

Az AIS-ban mozgó alkatrész csak az ülés alatt, a motor bal oldalán van. A hengerek környékén a krómozott csövek futnak csupán, mondjuk ha ott sziszeg, az is adhat zajt, elvégre a kipufogó csatornával van összeköttetésben.