A kérdésem az, hogy Magyarországon vásárolt motort szeretnék kihozni Ausztriába, itteni rendszámot szeretnék és minden mást ami ezzel jár. A költségek érdekelnének. ill. a procedúra. Köszönöm!
Ausztriában még nem honosítottam, csak Belgiumban, de ha már nem válaszol senki, leírom, től nagy különbség nem lehet EU tagországok közt... Igazából költségben minimális, ez a legjobb benne; kiviszed a motort, rendszámot le, és azt a motor minden papírjával együtt visszaviszed egy magyar okmányirodába, ahol bejelented, hogy külföldre költözés miatt szeretnéd a motorodat átmenetileg kivonni a forgalomból. Fontos, hogy ÁTMENETI kivonást kérsz, nem ideigleneset! A kettő nem ugyanaz: http://kormanyablak.hu/hu/fela...
Ekkor írni kell egy kérelmet (ott helyben meg lehet írni kézzel), amiben leírod, hogy miért (külföldre költözés), amihez elvileg csatolni kéne az indoklást tanúsító dokumentumot (pl. külföldi munkaszerződés ebben az esetben), de gyakorlatilag tőlem még soha nem kértek semmit, pedig már 3 járművet vontam ki így. Rendszámot elveszik, törzskártyát, forgalmi kilyukasztják, forgalmiba bejegyzik a kivonást.
Elvileg erről automatikusan értesül a biztosító és a NAV is, de a gyakorlatban nem árt őket felkeresni, hogy biztosan ne küldjenek több csekket. (De egyébként ha mégis küldenének, akkor sincs baj, később visszatérítik a túlfizetést.)
Na ennyi a magyarországi része, ez - az utánajárás költségeit leszámítva - ingyen van. Utána jön az osztrák része... Nekem Belgiumban úgy volt, hogy be kellett menni a vámhivatalba, ahol bejelented, hogy EU-s tagországból szeretnél behozni járművet, ott a magyar forgalmi alapján kiállítottak egy műszaki adatlapot, valami nevetséges összegért (15 cent, vagy valami ilyesmi). Ezzel el kellett menni a biztosítóhoz, aki nyomott rá egy plecsnit, miután megkötötted a biztosítást. Utána lehetett menni az ottani okmányba, ahol kiállították az új forgalmit meg a rendszámot (érdekességképpen: bár nem kötelező, de szeretik, ha megvan a járműhöz a CoC lap, ez a gyártó által kiadott megfelelőségi nyilatkozat, ami tanusítja, hogy a gyártás időpontjában az EU-s szabványoknak megfelelt; ezt érdemes a hazai importőrtől kikérni, meggyorsítja a kinti ügymenetet). És kész is, természetesen a kinti költségeket (adó, biztosítás) fizetni kell, de maga a honosítás a vámosnak fizetett pár centet leszámítva nem kerül szinte semmibe. A belgáknál még az első rendszámot is ingyen állították ki. (És persze itt lehetnek eltérések a tagországok közt.)
A lényeg, hogy EU-s tagországok közt viszonylag könnyű az átjárás, simán átvezetik az adatokat az egyik forgalmiról a másikra, pl. új műszaki sem kellett, átvezették a régi érvényességét (ezért érdemes honosítás előtt itthon még leműszakiztatni, kint jellemzően drágább és szigorúbb).