Katalizátor

Motoromon nyitott rendszer van, így vettem, viszont műszaki vizsga előtt állok. Szoktak-e káros anyag kibocsátást mérni motornál? Érdemes-e visszarakni? Ha hangosabb a megengedettnél akkor bukta, vagy annyira nem zavarja őket? Amit kaptam hozzá kati, az egy jó ideje porosodik, (évek óta) kell-e ezeket tisztítani felrakás előtt?
Kondri 2025. február 1.
Kibocsajtast nem neznek, de ha hangos, azt nem szoktak szeretni (kulonosen az allami vizsgabazisok). Sajnos ez vizsgabazisonkent valtozik. Van, ahol megkeresik a biletat es a rairt dB erteket, ha fulre nem stimmel, mernek egyet. Olyat is latott ismeros, hogy telefonos appal... no mindegy.
Mashol meg ra se bagoznak, ha az elozo muszakin mar ez a rendszer volt a motoron es atment. Ezt a JSZP-ben meg tudod nezni a muszaki vizsgas kepeken.

Ami a katalizator tisztitasat illeti, ha csak poros, akkor nem aggodnek. A kipufogogaz nyomasa es a hoje elrendezi a por sorsat.
Ha van, legyen bent a dB killer. Ezt szokták kérni.... a fotó erejéig. 🙄
Valószínűleg vissza fogom rakni a katalizátort, szép meg jó hogy hangos, de hosszabb úton (min. 400-500 km) már kicsit inkább kellemetlen. Csak amiatt aggódtam, hogy a belsejében a betét(nem tudom a pontos megnevezését, tudatlanságomért elnézést kérek) eltud-e "dugulni", ha igen, egy kis agresszívabb motorozás megoldja? Vagy ez nem tud úgy ledugulni mint pl. az autóknál?
Elméletben el tud dugulni, de nem jellemző. A kocsiknál azért gyakoribb, mert ha főleg rövid távokra mennek sűrűn és régi gondolkodásmóddal próbálnak takarékosan vezetni (alacsony fordulatszámon, korán elváltva), akkor a katalizátor fel se tud rendesen melegedni és lerakódások keletkeznek benne. Ez a vezetési stílus motoron.... khm.... ritka.
A polcon az a mennyiségű por, ami bejut, nem tényező.