Sokat tépem az agyam azon ,hogy a motorokon (egyes típusoknál) miért nincs gyárilag üzemanyagszintjelző. Ha a legotvarabb autókba van, a motoroknál miért nincs??? Ez felfoghatatlan számomra, miért ilyenek a gyártok!!! CB600F-es Hondám van, nincs rajta üzemanyagszintjelző, ezért egy ismerősőm mondta miért nem készítettek olyan tankot amibe be lehet építeni azt a "K_RVA" szenzort. Tud valaki BP.-en olyan helyet ahol tankokat készítenek???
Szia! 2005-2006 Hornet-en van ü.a szintjelző! Nem olcsobb egy olyan tank beszerzése? Azt nem tudom h pc36 tankja rámegy e a pc34re... külsöleg azért más a 2 tank...
Erre gondoltam pont, amit KisCefi írt, hogy egy rokonmodell vagy későbbi évjárat tankját valószínű egyszerűbb átrakni. Még ha kell is pár átalakítás hozzá esetleg, akkor is nagyságrendekkel kevesebb szívás, mint egy teljesen új tankot megterveztetni, legyártatni, beépíttetni... (Arról nem beszélve, hogy ugyebár hivatalosan le kéne papíroztatni, forgalmiba bejegyeztetni...)
Másik megoldás, hogy megpróbálsz beszerelni valami univerzális jeladót+műszert, autókhoz láttam ilyet, motorokhoz is lehet hogy van, akár az újabb hornetét ie megpróbálhatod belerakni, bár nem tudom, mennyire lehet a tankon belül szerelni.
Ha nem lehet, akkor a következő megoldás, hogy beszerzel egy olyan eszközt, amit a tankon kívül lehet felszerelni, pl. ezt: http://www.ebay.com/itm/FuelGa...
Ez az üzemanyagcsőben méri a benzin nyomását és abból számolja ki a mennyiséget (kalibráció után).
Szerintem a fentiekből bármelyik egyszerűbb megoldás, mint egy komplett új tank legyártása.
---
Az eredeti kérdésedre, hogy miért nincs sok motoron szintjelző: motornál kevesebb a hely, autóban mindig lehet találni egy kis plusz helyet, és egy 50 literes üzemanaygtanknál nem is számít sokat; motornál ugye 10-15 literes tankok vannak jellemzően, nem akarnak még abból elvenni, ráadásul sokszor hülye alakja van, bemegy az ülés alá stb., nehezebb megoldani, hogy a tank minden részén mérjen, főleg, hogy egy motor sokkal többet mozog 3D-ben (előre-hátra, oldalra dől). Egyszerűbb, hogy van egy takaréktartály, aztán ha a főtank kifogy, akkor a motoros tudni fogja, hogy ideje benzinkutat keresni, és a takarékban még van is annyi, hogy eljusson odáig. Régen szerintem ez volt az irányelv. (Egyébként a Trabantunkban is így volt, ott sem volt szintjelző.) De az új motorokon van szintjelző, már lassan mindegyiken. A másik meg, ha már ismered a motorodat, akkor a napi km számláló is szolgálhat támpontként: tankoláskor lenullázod, aztán ha tudod, mennyit szoktál elmenni egy tankkal, akkor a számlálóból tudni fogod, nagyjából mikor van itt az ideje benzinkút után nézni.