Egy 1988-ast szeretnék venni, ki is néztem már, de az első fék nem fog. Mennyibe kerülhet kb. ezt kijavíttatni? (szakemberrel, nem otton - nagyon zöldfülű vagyok még). Illetve annak mennyi lehet az ára, ha le szeretném fújni más színnel?
És ha már itt járok, azt is megkérdezem, hogy mi erről a Kawasakáról a véleményetek? Tanulómotornak jó?
Kezdjük ott, hogy megnéztem a hahun, melyik motorról is van szó, nem volt nehéz rájönni, mivel 1 db AR125 van... És én nem ajánlom.
Az AR125, amennyit tudok róla, egy remek motor, igazi kis gyöngyszem, forgótárcsás vezérlésű vízhűtéses 2T motor - a maga idejében egy technológiai remekmű volt, egy kis vérbeli sportmotor. Viszont épp ezért, mivel nem egy Simson egyszerűségű technikáról van szó, ezért nem is fog érteni hozzá minden sarki motorbütykölő, nehéz jó szakembert találni, és drága történet lesz javítani, ha valami nem működik. Arról nem beszélve, hogy elég ritka, alkatrészt is nehéz (és drága) szerezni hozzá. Ezt a motort kimondottan olyannak ajánlanám, aki tapasztalt szerelő, és/vagy kiterjedt ismeretséggel rendelkezik szerelők, lakatosok, esztergályosok és egyéb mesteremberek közt, és pontosan tudja mit csinál, mikor hozzányúl, adott esetben nem okoz neki nehézséget sajátkezűleg legyártatni egy-egy alkatrészt. Te szerintem nem ilyen vagy.
Látatlanba nehéz megmondani, mi mennyibe fog kerülni - lehet csak annyi a baja, hogy fel kell tölteni fékfolyadékkal, ez szinte ingyen van, de lehet, hogy berohadt a dugó, szivárog valahol a rendszer stb., és egy teljes fékfelújítás szükséges. MOndjuk egyébként egy 125-ösre egy komplett első fék sem annyira vészes, de...
...de nézd meg azt az képet, ahol látszik a hátsó lánckerék! Úristen! Az annyira le van gyalulva, hogy még 100e km használat után sem szabadna így kinézni. A hirdetésben szereplő kb. 30e km-hez nyugodtan tegyél hozzá 100.000 vagy akár még több kilométert, és akkor reálisabb képet fogsz kapni a futásról. Ezalatt ahogy látom karbantartást nemigen kapott szerencsétlen motor, ránézésre is látszik, hogy alkatrészek hiányoznak róla, vagy valami mással (kínai/házi tákolmánnyal) pótolták, a leírásban is szerepelnek, hogy az elektromos rendszere hibás... Nem csak a féket kell itt megoldani, ez sajnos egy erősen lepusztult motor. Kár érte, mert ha normális állapotban lenne, tényleg egy igazi kincs lenne.
Így viszont azt javaslom, hogy kerüld el ezt a motort. Ha olcsó 125-ös kezdőmotor kell, amin egy szezon alatt begyakorlod a motorozás alapjait, beleszámítva pár esést is akár, akkor azt javaslom, valami ismert, gyakori motorral kezdj, aminek egyszerű a technikája, igénytelen, és könnyű javíttatni. Pl. vegyél egy jó állapotú MZ-t.
UI: Látom a forgalmis kérdést is Te tetted fel, szóval igen, mindehhez még hozzájön, hogy ha rendbe is hozod a motort, legálisan akkor sem tudnád használni sajnos. Vagy bevállalod a kockázatot és használod "50-esként", amit nem javaslok, vagy csinálsz belőle retro pályamotort, aminek megint nem egyszerű a szervizelése, vagy talán valami OT vizsgával kaphat veterán rendszámot, ez nem tudom hogy megy, ott talán eltekintenek a pontos papírozástól (de azért oda is kell valami), utána kell nézni, hogy megy. De inkább felejtsd el ezt a motort szerintem. :(
És ha már itt járok, azt is megkérdezem, hogy mi erről a Kawasakáról a véleményetek? Tanulómotornak jó?