Sziasztok!
Spórolásképpen tankoltam a motoromba (Honda cbf 1000) 95-ös E10-es benzint.
Eddig 100-as OMW benzint tankoltam, de gondoltam kipróbálom fele-fele arányban.
Mai nap szerettem volna motorozni, de kifejezetten nehezen tudtam életet lehelni a motorba.
Konkrétan harmadik-negyedik próbálkozásra indult be. Már azt hittem, hogy be sem fog indulni.
Okozhatta-e a 95-ös benzin ezt a jelenséget ?
A választ előre is köszönöm : Gábor
Ha napi elso indulas es karbis motor, akkor bizony lehet. Tobben panaszkodtak erre es en is tapasztaltam, hogy az uszohaz tartalma erosen megcsappan akar par ora alatt, ha olyan helyen vagyok.
Ha injektoros a tortenet, akkor passz. Nem tudom, mennyire adaptiv a rendszered.
Igazából egy nem hivatalos gondolatot osztanék meg veletek.
Egy olyan ember mondta a logikámnak az első részét, aki ezzel foglalkozik a királyi naftaellátóban, ő irányítja ki a lajtos kocsikat.
Tehát, van az (1) alap benzin, az (2) adalékolt alap benzin és a (3) prémium. Eddig az alap benzint (1) az olcsó kutak vették, és ők az árrés miatt vagy adalékoltak hozzá saját cuccot, vagy nem. Ezt ugye soha senki nem tudta bebizonyítani, hogy megteszik-e, vagy sem. A Piros-Zöld kutaknál az alap (2) adalékolt benzin van (VOLT???)
Az osztrák kutak és a kagylós kutak, elviekben hozhattak be (volna) prémium benzint, ha megérte volna nekik, tehát a MO bal oldala lehet hogy kapott, de a Duna jobb oldala, már kétséges. Az alap benzinből, csak is kizárólag a királyi naftaellátó volt jogosult.
Tehát, most a piaci nyomkodás szempontjából, nagy esély van arra, hogy az összes kúton a legalapabb (1) lötty van. Senki sem akar még több ráfizetést, így nem hinném, hogy szórnák a pénzt feleslegesen ránk. Ezen elgondolás módján nem véletlen, hogy sok helyen nem kapni prémiumot, mert nem nagyon gyártják. És az sem fordult elő a világegyetemben, hogy esetleg manipuláljanak a vagy a minőséggel, vagy a mennyiséggel anyagi haszonszerzés miatt, most viszont a veszteség csökkentése miatt, "nem" tudom elképzelni.
A régi swiftbe épp a héten raktam egy palack spurit, mert éreztem, hogy szükségem van rá. Nem azért mert szar a benzin, dehogy, csak akartam költeni még üzemanyagra. 🤔
😁
(Javaslom, nyugodtan próbáld meg. Ártani nem fog, mert eddig ugye rendes benyával jártál, de leszűkítheted magadnak, hogy a E10 volt-e most a hiba okozója!)
amikor 120 usd volt a kőolaj ár 350ft volt a használható benzin. Amikor pénzt adtak hogy elvidd a kőolajat 400Ft. Most 800Ft lenne a szemét, 75 dolláros ár mellett.
Nekem karbis motorom van, és volt hogy 95-ös bengával raktam le 3-4 hétre. Nem tudtam elindítani le is szívta az aksit. Na azóta csak 100-as benzint tankolok minden motorozás végén.
ahol hozzá lehet férni a karbi leeresztőhöz le kell engedni belőle a benzint
egy sornégynél ez biztos macera de 1-2 hengeres gépeken könnyen kivitelezhető, utána indul pöccre
ahol meg van mechanikus csap el kell zárni és kijáratni, én azt csináltam hogy otthonról elindultam zárt csappal és ahol megállt legközelebb ott zártam el motorozás végén a hazaúton
Sziasztok, a kérdésem hogy a Spuri mennyire hatásosan oldja meg az alább vázolt problémát? A leírás szerinti adagolástól van-e ok eltérni? Illetve van-e valami jobb/más is ennek az ethanol problémának a hatástalanítására?
spuri helyett van benzin stabilizáló szer, az biztos jót tesz a benzinnek, a spuri nem biztos
de ha gondod van akkor 100ast kell tankolni abban nem bioetanol van hanem valami feldolgozott állapotú gyösz
Mindig 100ast tankolok, de ahogy needee szavaiból(is) kivettem, + ahogy haladunk az üzemanyaghiány felé egyre kevésbé biztos, hogy minőségkülönbség is lesz a kétfajta benzin között. Borítékolható a trükközés, a keverés. Ráadásul kútja válogatja majd, de majd azt is kitapasztalni, hogy melyik a korrektebb, meg melyik nem, hát már előre félek. (aztán valaki majd felvilágosít, hogy "milyen majd?" hiszen már rég benne vagyunk! 🙄) Ezért kérdeztem, hogy mit lehet csinálni, hátha tud valaki valami okosat. A benzin stabilizáló OK.
Bocsi, félreérthető voltam. "Az alább vázolt probléma" alatt gabesz78 problémájára, illetve az adalékhiányra gondoltam, amit needee nagyon szépen és érthetően elmagyarázott.
A spuri nem hiszem, hogy csokkenti a parolgasat a 95-os uzemanyagnak. Amiben segiteni tud, hogy a hosszabb szenlancu osszetevok ne alkossanak suru gyantaszeru taknyot illetve tartalmaz nemi izopropanolt, hogy hidrofilebb legyen, no meg tisztito hatasu egyeb szenhidrogeneket (pl. kerozin). Nem celszeru tuladagolni.
NA, akkor hogy én is értsem!
95-ös=a (3) prémiummal. Ez volt a régi 100-as. Ne keveredjetek meg!!!
Ebben nincs elvileg etanol!
A 90-es (E10), ami lehet (1) alap és (2) adalékolt alap.
A prémium, ha még kapható, az volt ugye régen a 100-as, így maradt meg a köztudatban, ehhez ne keverjetek semmit. Tételezvén, hogy ennek a minőségéhez nem nyúlnak!
A mai E10, ami ugye 90% benzin és 10% etanol, na erre mondtam azt, hogy itt fognak trükközni, mert ugye itt van a két lehetőség. Mert ugye két lehetőségként a vásárló (a kút üzemeltetője) vagy az (1) olcsóbbikból vesz, vagy a (2) gyárilag adalékoltból. És erre mondtam azt, hogy az ésszerűség azt diktálja, hogy ha már szabott az ár, akkor nem akarok literenként +10-20.-forintot bukni, így az alapot (1) veszem.
OK. Értem. Legalábbis az elejét én is értem, de azt honnét tudom, hogy (1)-est, vagy (2)-est tankolok az E10-es oszlopon? Hiszen szabott az ár.
De méginkább félelmem, hogy (3)-ast akarok tankolni, de a pisztolyból (1)-es vagy (2)-es jön.
lajos01
Ez az, amit nem tudsz! De borzasztó nagy a valószínűsége, hogy az adalék nélküli alapot fogod az E10-el kapni. Én legalább is ezt csinálnám, ha vállalkozó lennék, hogy kevesebb legyen a kár.
Pont ezért nincs sok b.kút nyitva inkább, csak jelképes ideig. Tegnap Székesfehérváron úgy jöttem el kb 5 kút mellett, hogy sötét volt benn. Természetesen tankoltam az Óceán kúton, mert irtó szomjas voltam, de gondoltam a benzin fontosabb, mert villogott a lámpa. Bajna-Héreg közt vasárnap nem lehet kutat nyitva találni, mert elvileg ki van írva, hogy 12-ig, de volt amikor már akkor sem volt nyitva.
Sok helyen, meg inkább nem tartanak, csak prémiumot, pont azért, hogy ne legyen ráfizetés.
A 95-os alatt a 95-os oktanszamu E10-est ertettem, ami hatosagi aras. Felteteleztem, hogy a temaindito passzusban is erre utalt a kollega, nem az E5-re.
Ja, visszatérve a Spuri:
Én anno a gyártóval is egyeztettem, hogy a régi, elhanyagolt motorba kaptam egy adag Spurit. NA ez leoldotta az összes retket, és rozsdát, ami miatt a fene megevett. Naponta 3x szedtem szét a karbikat a Jawa-ban. Ezt csak úgy merem ajánlani, aki erre fel van készülve, hogy lehet hogy be fogja szopatni...
Unokatesóm rakott egy női harisnyát az üzemanyag szűrő elé, ezt szó szerint úgy eltüntette, hogy utána nem maradt belőle semmi, az autó eldolgozta.
Jawa Spuri nélül is telinyomta a karbit rozsdával mindig.
Én egy autóba való papír benzinszűrőt tettem be a karbi elé, az oldotta meg a problémát, illetve a vízzsákban lévő szűrőt is minden tankolásnál kipucoltam, mert az is összegyűjti elég jól.
2 dolgot vegyítesz ebbe az egyenletbe
a 95-ös oktánszámot és a bioetanol tartalmat
igazándiból nincs közük egymáshoz
de igen az e10-el a 95öst jelölik, hiszen a 95ös benzint rontják el a sok szesszel
Igazándiból nem keverem össze őket, inkább csak nem fogalmazok pontosan. Bocsi ezért. 🙄
De lehet, hogy a kérdésem is hasonló = megválaszolhatatlan. Nem akarok negatívlenni
Igazándiból nem keverem össze őket, csak nem jól fogalmazok. Bocsi ezért. 🙄
Gondolom a kérdésem is ebbe a kategóriába tartozott 😀 Mindegy. Nemsokára félő, hogy nem az oktánszám, vagy az ethanoltartalom lesz a kérdés, hanem az, hogy van, vagy nincs.
Elore megmondom, mi lesz az eredmenye, mert en mar eljatszottam ezt egy FB csoportnak, amikor az E10 megjelent. :)
A 95-os E10-ben az NBR gumik megduzzadtak, meglagyultak es kitagultak, a szazasban ugyanez joval kevesbe jelentkezett, de jelentkezett.
Az aluminiumot es rezet (torott karbi darabok) egyforman beken hagyta mindketto, de erre szamitottam speciel. Igazabol a dunsztosuveges teszt nem mutatja meg, mi tortenik pl. fel ev alatt egy nyitott rendszerben (ahol erintkezik a nedvesseget tartalmazo levegovel), mert akkor van az, hogy az etanol+viz kombinacio gyenge savva erik a porlasztoban es korrodal. Kb. ahogy a bor ecetesedik.
Spórolásképpen tankoltam a motoromba (Honda cbf 1000) 95-ös E10-es benzint.
Eddig 100-as OMW benzint tankoltam, de gondoltam kipróbálom fele-fele arányban.
Mai nap szerettem volna motorozni, de kifejezetten nehezen tudtam életet lehelni a motorba.
Konkrétan harmadik-negyedik próbálkozásra indult be. Már azt hittem, hogy be sem fog indulni.
Okozhatta-e a 95-ös benzin ezt a jelenséget ?
A választ előre is köszönöm : Gábor